Lokal na procent
W branży gastronomicznej ciekawe pomysły na biznes powstają niemal każdego dnia. Po piwiarniach oraz bistro z tanimi przekąskami przyszedł czas na Pijalnię Whisky.
Kilkadziesiąt metrów kwadratowych, ok. 20 miejsc siedzących, stonowana muzyka, dębowe meble, równo ustawione za bufetem identyczne butelki z etykietami, których większość z nas nie zna. Tak wygląda wnętrze Pijalni Whisky zlokalizowanej w centrum Warszawy. Whisky z karty pochodzi głównie ze Szkocji, gdzie znajduje się najwięcej warzelni. O markach Jim Beam, Ballentines i Jack Daniels możemy w tym lokalu zapomnieć.
– Zadbaliśmy o dostawy ze źródła gwarantującego niepowtarzalność sprzedawanej whisky. Dzięki współpracy ze stowarzyszeniem The Scotch Malt Whisky Society otrzymujemy alkohol, który nie jest produkowany masowo. Z jednej beczki można rozlać ok. 300 butelek, każda kolejna będzie miała już inny smak – wyjaśnia Paweł Laskowski, dyrektor hotelu Apartamenty Zgoda DeSilva, na którego terenie mieści się pijalnia.
Za otwarciem Pijalni Whisky przemawiało również sąsiedztwo. W pobliżu działają puby, bistro z wódką, ale także restauracje z menu meksykańskim, włoskim oraz z sushi. Właściciele nie chcieli powielać pomysłów, dlatego oprócz whisky klienci mogą skosztować quiche'a. To pochodzące z Francji danie jest ciastem, którego mięsne lub warzywne nadzienie polane jest masą jajeczną. Niektórzy mogą sądzić, że lokal odwiedzają wyłącznie biznesmeni pod krawatem i z grubym portfelem. Faktycznie, pijalnia sprawdza się idealnie jako miejsce spotkań biznesowych, ale nie tylko. Firmy organizują tu degustacje dla swoich pracowników, a znajomi oglądają w telewizji sportowe wydarzenia. Ceny serwowanych trunków wynoszą 16-35 zł za kieliszek 20 ml trunku. Dodatkowo nazwa – „pijalnia” – kojarzy się z miejscem równie przystępnym jak pijalnia piwa.
– Whisky jest dla każdego. Warto jednak, aby ktoś doradził nam, jakiego gatunku spróbować. Niektóre butelki cechuje intensywny smak, który docenią tylko koneserzy. Wszystko zależy od czasu leżakowania alkoholu, beczki i regionu produkcji. Jeśli ktoś samodzielnie wybierze whisky, a ta nie przypadnie do gustu, pijący może na zawsze zniechęcić się do tego szkockiego trunku – mówi Artur Wyłupek, gospodarz baru.
Zastanawiający się nad otwarciem podobnego baru powinni poznać statystyki dotyczące spożycia whisky. O ile jeszcze kilka lat temu w Polsce sprzedawano 7 mln litrów tego alkoholu, to w ostatnim roku wypiliśmy 19 mln litrów whisky. A sprzedaż nadal rośnie, mimo że część konsumentów traktuje ten trunek jako luksusowy. Ale skoro polubiliśmy wytrawne francuskie wina, mohito i koniak, także whisky może stać się popularna, a cena okaże się warta jej smaku.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

