Przepis na kawę

Costa Coffee zapowiada rozwój we franczyzie. Prawdopodobnie zacznie udzielać licencji na kawiarnie już za rok.
Costa Coffee to światowy potentat kawiarniany, który skutecznie zalewa też polski rynek. Na świecie ma ponad 3 tys. lokali, z czego w Polsce około 113 (najwięcej w rodzimej Wielkiej Brytanii). Brytyjski gigant kilka lat temu przejął sieć funkcjonujących w Polsce kawiarni Coffeeheaven, przeprowadził ich rebranding, jednocześnie otwierając nowe lokale. Dziś jest liderem rynku. Nie zamierza też zwalniać tempa. Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska, zapowiedział że w przyszłym roku finansowym (liczonym od marca do lutego) sieć ma w planach otwarcie kolejnych 15 lokali. Do tego dochodzą maszyny vendingowe, których w tej chwili stoi w Polsce ok. 190, a w ciągu najbliższych 5-6 lat ma przybyć około 400. Sieć chce też rozwinąć się w nowych miastach (teraz jest w 18) i mocniej postawić na lokalizacje poza centrami handlowymi – czyli przy ulicach handlowych, na osiedlach i w biurowcach.
Najważniejszą zmianą może być jednak decyzja o dopuszczeniu podzieleniu się szyldem Costa Coffee z franczyzobiorcami, tak jak dzieje się to w Wielkiej Brytanii. W Polsce do tej pory otwierane są tylko lokale własne.
– Na kolejny rok rachunkowy, czyli 2016-17 będziemy mieli przygotowany program franczyzowy – powiedział gazecie "Puls Biznesu" Andrzej Jackiewicz. – Cały czas dostajemy pytania od potencjalnych partnerów, ale to nie jest jeszcze właściwy moment. Na razie jestesmy w stanie sami szybko organicznie się rozwijać.
Costa Coffee nad franczyzą zastanawia się już od dłuższego czasu. Czyżby wreszcie przyszedł ten moment? W tej chwili swoją licencją na kawiarniany biznes dzielą się m.in. Columbus Coffee i Coffeeloffee. Czy przybędzie im franczyzowa konkurencja?
Polski rynek kawiarniany to łakomy kąsek. Według raportu firmy badawczej Euromonitor International już dwa lata temu był wart 5,27 mld zł. Obecnie Polacy wydają w kawiarniach ponad 1 mld zł rocznie. Nic dziwnego, że każdy chce coś z tego uszczknąć. Chrapkę na pozycję lidera polskiego rynku ma chociażby amerykański Starbucks, który na świecie uruchomił około 20 tys. lokali, ale w Polsce na razie tylko 40.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej