Zarobić na jeansach
Cipo&Baxx otworzył w 2015 roku dwa sklepy. W tym chce poprawić wynik. Marka wchodzi też do multibrandów.
Dwa sklepy – o tyle powiększyła się modowa sieć Cipo&Baxx w 2015 roku. To mniej, niż w ubiegłych latach, ale polski franczyzodawca z optymizmem patrzy w przyszłość.
– Nadal sprzedajemy więcej towarów od naszych pośredników w Finlandii, Szwecji, Danii i na Słowacji – mówi Erdal Celik, menedżer regionu Cipo&Baxx. – W ubiegłym roku otworzyliśmy sklepy w Galerii Sudeckiej w Jeleniej Górze oraz w Centrum Handlowym Modo. Jeden z naszych polskich partnerów otworzył też sklep w Irlandii.
Obrót marki rośnie również dzięki temu, że odzież Cipo&Baxx zaczęła pojawiać się w sklepach multibrandowych w mniejszych miastach. To również kierunek, w którym w przyszłości chce podążać franczyzodawca. Nie określa jednak, ile sklepów zamierza otworzyć.
– Sklepy powstające pod marką Cipo&Baxx są partnerskie, nie otwieramy własnych punktów. W związku z tym trudno jest nam wcześniej przewidzieć, ilu zgłosi się chętnych do rozpoczęcia współpracy – tłumaczy Erdal Celik.
Marka Cipo&Baxx powstała w 1996 roku. Jej znakiem rozpoznawczym są ekstrawaganckie jeansy, t-shirty, bluzy, kurtki, buty i dodatki. Na jesieni franczyzodawca wprowadził zmiany w kolekcji – pojawiła się w niej nowa linia Beyro o nieco bardziej tradycyjnym sznycie, niż te dotychczas dominujące w ofercie Cipo&Baxx.
– Dzięki klasycznym modelom Beyro spadły koszty produkcji jeansów w stosunku do ekstrawaganckich, pełnych nietypowej stylistyki Cipo. Dzięki temu pozyskaliśmy dodatkowych klientów z niższym budżetem – mówi Erdal Celik.
W Polsce pod szyldem Cipo&Baxx działa ponad 40 sklepów. Minimalna powierzchnia lokalu, w którym może działać sklep marki wynosi 50 m2, maksymalnie lokale mają ok. 100 m2. W dużych miastach placówki sieci mieszczą się w galeriach handlowych, w przypadku mniejszych miast często wybierane są lokalizacje przy ulicy. Koszt aranżacji oraz zatowarowania sklepu waha się w granicach 1,6-2,5 tys. zł za metr kwadratowy i uzależniony jest od jego powierzchni a także standardu. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, ani regularnych opłat w trakcie prowadzenia działalności.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

