Handlowy bój trwa

Ostatnie lata pokazały, że polscy kupcy skutecznie walczą o konsumenta z dużymi formatami sklepowymi - mówi Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci Groszek.
Jaki był rok 2015 dla sieci Groszek?
W ubiegłym roku sieć Groszek obchodziła swoje 15-lecie, więc był to dla nas szczególny rok. Otworzyliśmy ponad 120 nowych sklepów, w ponad 350 placówkach odświeżyliśmy wizualizacje zewnętrzne, przeprowadziliśmy liczne remodelingi, zorganizowaliśmy dużą loterię zdrapkową, przeszkoliliśmy ponad 300 franczyzobiorców i ponad 2000 osób z personelu sklepów. Zaczynaliśmy w 2000 roku, dziś sieć Groszek liczy ponad 1,5 tys. sklepów.
Jaką rolę pełni franczyza na rynku spożywczym?
Obecnie mamy do czynienia ze stagnacją hipermarketów i wyhamowaniem dyskontów. Tryb życia Polaków, przywiązanie do tradycji i nasze narodowe zwyczaje zakupowe sprawiają, że lubimy robić codzienne zakupy blisko domu. Ostatnie lata pokazały, że polscy kupcy wpisują się w potrzeby konsumentów i skutecznie walczą o konsumenta z dużymi formatami, w czym wydatnie pomaga franczyza. Profesjonalny operator franczyzowy pomaga na każdym etapie funkcjonowania placówki: zapewnia rozpoznawalne logo, profesjonalny marketing, pakiet umów handlowych i okołobiznesowych, zespół specjalistów do wspierania i obsługi franczyzobiorców.
Czy plany wprowadzenia podatku obrotowego dla działalności handlowej stanowią zagrożenie dla sklepów Groszka?
Nie znamy jeszcze ostatecznego kształtu ustawy. Wprowadzenie podatku obrotowego miało pierwotnie dotyczyć wyłącznie wielkopowierzchniowych sklepów należących do zagranicznych sieci i miało pomóc w uszczelnieniu systemu podatkowego i w ochronie rodzimego kupca.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej