Kosmetyki od profesjonalistki

Urszula Gacek właśnie otwiera szósty sklep z szyldem Mydlarnia u Franciszka. Nie wyklucza, że mogłaby ich poprowadzić jeszcze więcej.
Pani Urszula od wielu lat prowadzi w Rabce salon kosmetyczny.
– Zawsze interesowałam się kosmetykami naturalnymi – mówi. – Kiedyś moja przyjaciólka przyniosła mi próbkę balsamu, kupionego w Krakowie, w Mydlarni u Franciszka. Zakochałam się w nim. Przez pół roku zamawiałam kosmetyki z Mydlarni dla klientek mojego gabinetu. Aż wreszcie pomyślałam, że właściwie czemu nie miałabym sama poprowadzić sklepu?
Sklep za sklepem
Swoją pierwszą Mydlarnię otworzyła w lutym 2012 roku, w Rabce. Od tamtej pory, średnio co pół roku, otwierała kolejne sklepy: w Żywcu, Bielsku-Białej, Żorach, Kłodzku, a teraz właśnie uruchamia szósty – tym razem w Wadowicach.
– Pomogłam też otworzyć sklep bratu – śmieje się Urszula Gacek. – Sama chyba mogłabym poprowadzić jeszcze ze trzy. Grunt to dobra organizacja i właściwy dobór personelu. Sama podchodzę do sprzedaży kosmetyków naturalnych z pasją i tego też przede wszystkim wymagam od moich pracowników.
Franczyzobiorczyni stara się regularnie zaglądać do sklepów. Tam, gdzie ma bliżej, jest 1-2 razy w tygodniu. Do tych bardziej odległych przyjeżdża 1-2 razy w miesiącu. Codziennie jednak rozmawia z pracownicami przez telefon, odbiera raporty sprzedażowe, pomaga rozwiązywać bieżące problemy. I wciąż prowadzi swój salon kosmetyczny.
– Małe miasta to wbrew pozorom naprawdę dobry rynek – uważa. – Łatwiej dotrzeć do klientów z informacją, nawet za pośrednictwem poczty pantoflowej.
Licencja za złotówkę
W całej Polsce funkcjonuje dziś 115 sklepów sieci Mydlarnia u Franciszka, w większości franczyzowych. Mydlarnie powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca i ulice z ciągłym ruchem pieszych, galerie handlowe. Na inwestycję we własny sklep z naturalnymi kosmetykami trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jak zapewnia licencjodawca, kwota wystarcza na urządzenie lokalu i jego zatowarowanie. Za przystąpienie do sieci płaci się złotówkę. Franczyzodawca nie pobiera miesięcznych opłat franczyzowych, opłata marketingowa wynosi 200 zł, 35 zł miesięcznie trzeba zapłacić za korzystanie z platformy B2B, pozwalającej na zdalne zarządzanie sklepem. Została ona przygotowana z myślą o takich właśnie multifranczyzobiorcach jak Urszula Gacek, by ułatwić im zarządzanie kilkoma punktami. Siedząc w domu, można śledzić, co dzieje się w poszczególnych sklepach: ile wydano paragonów, jakie artykuły się sprzedały. Pakiet franczyzowy zawiera też m.in. projekt aranżacji lokalu, pomoc w uruchomieniu sklepu, bezpłatny system szkoleń (każdy nowy pracownik przechodzi szkolenie wstępne, następnie ponowne po dwóch miesiącach pracy).
– Biorąc pod uwagę liczbę podpisanych umów przedwstępnych, w 2016 roku planujemy otwarcie 24 nowych punktów franczyzowych – mówi Ewelina Kyzioł, właścicielka firmy Lorient, do której należy marka Mydlarnie u Franciszka.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej