Zarabiaj jako wydawca
Franczyzodawca MikroTV poszukuje osób zainteresowanych wydawaniem gazety z programem TV i kuponami rabatowymi. Biznes ten można prowadzić w domu.
MikroTV to dwutygodnik zawierający program telewizyjny dla siedmiu najpopularniejszych stacji tv, krzyżówkę, sudoku oraz kupony rabatowe. Pismo ma 16 stron i jest gazetą reklamową.
Co istotne dla osób nieposiadających zbyt dużego kapitału na start, biznes też można prowadzić w domu. Na początek trzeba tylko mieć komputer i telefon oraz 4 tys. na opłatę licencyjną. Głównym zadaniem franczyzobiorcy jest sprzedaż reklam oraz kuponów rabatowych do gazety.
Przyszły franczyzobiorca MikroTV ma do wyboru trzy warianty współpracy: wariant srebrny, złoty i platynowy. Najdroższy wariant platynowy kosztuje 1199,99 zł miesięcznie i obejmuje pełną obsługę graficzną każdego wydania dwutygodnika franczyzobiorcy. Przy współpracy w wariancie złotym trzeba liczyć się z wydatkiem 499 zł. Obejmuje on pomoc graficzną przy sześciu projektach w miesiącu. Najtańszym – i zarazem najczęściej wybieranym – jest wariant srebrny, za który trzeba zapłacić 299 zł miesięcznie. Przy tej opcji współpracy franczyzobiorca sam we własnym zakresie musi zająć się składem pisma, które będzie kolportował w swoim powiecie.
W ramach opłaty franczyzowej franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną na cały powiat, dostęp do strony intenetowej i aplikacji mobilnej na których mogą zamieszczać sprzedane kupony rabatowe. I co najważniejsze – przygotowane strony redakcyjne, czyli okładkę, program TV oraz krzyżówkę.
– Aplikację wprowadziliśmy po to, by zwiększać przychody naszych franczyzobiorców. Jest to aplikacja z kuponami rabatowymi na systemy android i iOS. Dzięki temu biorcy licencji mogą sprzedawać kupony na samą aplikacje, nie wykorzystując przy tym powierzchni reklamowej w gazecie – mówi Mikołaj Roszczak, franczyzodawca MikroTV.
Franczyzobiorca samodzielnie decyduje o sposobie dystrybucji dwutygodnika. Gazetę można rozdawać przechodniom na ulicach, wrzucać bezpośrednio do skrzynek pocztowych lub zostawiać w sklepach, lokalnych centrach handlowych, na poczcie, w punktach usługowych.
– Z kolportażem nie mamy problemów. Ludzie chętnie biorą darmową gazetę z programem. Przez dwa tygodnie jest ona w ich domach, mają więc dużo czasu żeby zapoznać się z reklamami w niej zawartymi – mówi Mikołaj Roszczak.
Franczyzodawca MikroTV udostępnia potencjalnym franczyzobiorcom sieci szacunkową kalkulację przychodów wyliczoną dla 5 tys. egzemplarzy dwutygodnika. Zakłada ona, że ceny reklam będą się wahać od 150 zł za 1/12 strony do 1,4 tys. zł za ostatnią stronę gazety. Możliwość umieszczenia kuponu rabatowego w wydaniu została wyceniona na 150 zł. Przy sprzedaży 6 całych stron reklam, 7 reklam przy programie TV oraz jednej pół stronicowej reklamy i 12 kuponów rabatowych franczyzobiorca osiągnie przychód na poziomie 12,5 tys. zł. Koszt wydania gazety franczyzodawca szacuje na 1,6 tys. zł (druk 1,3 tys. zł plus opłata abonamentowa 300 zł).
– Zysk franczyzobiorcy może być większy, jeżeli sprzeda więcej reklam lub za wyższą cenę – stwierdza Mikołaj Roszczak.
Aktualnie dwutygodnik MikroTV wydawany jest w Wągrowcu, Chodzieży, Obornikach, Murowanej Goślinie, Gnieźnie, Koninie, Jarocinie, Krotoszynie, Piasecznie, Radomiu i Grodzisku Mazowieckim. Franczyzobiorcy posiadają na te miasta wyłączność terytorialną.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

