Domy z zyskiem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Zielone Domy istnieje od 15 lat. Jej specjalnością są energooszczędne budynki, których budowa zajmuje trzy miesiące, a roczne ogrzewanie kosztuje 2,5 tys. zł. Domy są drewniane, ogrzewane gazem, izolowane wełną ekologiczną. Cała konstrukcja jest przygotowana tak, by budynek był bardzo ciepły i miał znikome zapotrzebowanie energetyczne. Do jego budowy stosuje się wysokiej jakości materiały, m.in. suszone komorowo drewno, które jest doskonałym izolatorem cieplnym.
W tej chwili Zielone Domy mają 20 placówek franczyzowych.
– Poszukujemy szczególnie partnerów, którzy prowadzą już biura nieruchomości lub placówki kredytowe, udzielające pożyczek hipotecznych – mówi Marcin Maziarz, współwłaściciel firmy Zielone Domy. – To właśnie tam przecież zgłaszają się najczęściej nasi potencjalni klienci, czyli osoby szukające działki albo kredytu na budowę domu. Można więc poszerzyć ofertę swojego biura i dać sobie szansę na dodatkowe dochody.

Nie ma opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. W przypadku już funkcjonującego biura nie trzeba ponosić żadnych kosztów jego przystosowania. Nowi partnerzy dostają pakiety marketingowe, w których skład wchodzą m.in. ulotki, katalogi, plakaty, logo firmy. Sami powinni zadbać o promocję Zielonych Domów na lokalnym rynku. Można np. zrobić to wieszając baner reklamowy w miejscu, gdzie są działki budowlane na sprzedaż.

Franczyzobiorcy przechodzą też bezpłatne szkolenia, sprzedażowe i ze znajomości technologii powstawania budynków.
– Trzeba dobrze poznać technologię budowy, by fachowo odpowiadać na wszelkie pytania, dotyczące naszego produktu – podkreśla Marcin Maziarz.

Ale franczyzobiorca nie zajmuje się budową domów - to należy już do centrali firmy. Partner ma za zadanie znaleźć klientów, którzy zechcą taki dom kupić. Zarabia na prowizji od sprzedaży, która wynosi 3 proc. wartości transakcji. Ceny domów utrzymują się na poziomie 200-300 tys. zł.

– Oczywiście, to nie jest produkt, który sprzedaje się tak, jak chleb, czyli dużo i codziennie – dodaje Marcin Maziarz. – Sprzedaż nie zacznie się też od razu od pierwszego miesiąca. Dlatego tak ważna jest, by już od początku zadbać o promocję, rozpropagowanie informacji o tym, że mamy dobry produkt i gdzie można o niego pytać.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €