Unia da zarobić
Zapotrzebowanie na specjalistów, pomagających w staraniach o pieniądze z UE, nie maleje. Dotacje Export Group otwierają nowe placówki franczyzowe.
W tej chwili sieć Dotacje Export Group liczy już 23 placówki. Cztery z nich dołączyły w tym roku: w Gorzowie Wielkopolskim, Rybniku, Tomaszowie Mazowieckim i Bydgoszczy.
– Franczyzobiorcy, którzy pracują w naszej sieci, przygotowują wnioski o dotacje unijne dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Nadzorują także realizację dotowanych projektów, aby zlikwidować ryzyko popełnienia błędu i narażenia się na cofnięcie funduszy – tłumaczy Piotr Buchalski, prezes Dotacje Export Group. – To dobry czas by rozpocząć współpracę z nami. We wszystkich województwach zostały już uruchomione pierwsze konkursy na działania inwestycyjne i eksportowe, z których mogą skorzystać nasi klienci.
Pieniądze do wzięcia
W ciągu najbliższych pięciu lat do rozdysponowania jest ponad 30 mld euro z Unii Europejskiej. To daje duże pole do popisu dla specjalistów, którzy mogą pomóc firmom w pozyskaniu tych środków. Dotacje Export Group zapewnia swoim franczyzobiorcom fachowe szkolenia, przygotowujące ich merytorycznie do pracy. Trwają dwa miesiące i są przeprowadzane przez doświadczonych trenerów. Aby przystąpić do sieci, należy dysponować kwotą od 45 do 70 tys. zł (w tym opłata licencyjna 35 tys. zł). Wysokość nakładów zależy m.in. od wielkości biura i liczby pracowników (powinno ich być minimum dwóch, drugiego partner musi zatrudnić w ciągu pół roku od uruchomienia działalności). Potrzebny jest też lokal o powierzchni co najmniej 20 m2, w mieście liczącym minimum 40 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcy zarabiają na pisaniu wniosków o dofinansowanie oraz na prowizji od pozyskanych pieniędzy. Wynosi ona od 3 do 5 proc. kwoty dotacji. Natomiast cena napisania jednego wniosku to kilka tysięcy złotych.
– Pojedyncze biuro franczyzowe może ich przygotować od 20 do 40 rocznie – informuje Piotr Buchalski. – Centrala firmy kontroluje jakość wszystkich wniosków, przygotowanych przez jej partnerów. Pomagamy także w pozyskiwaniu klientów.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

