Zyski z wnętrza
Nawet osoba spoza branży jest wstanie poprowadzić salon z drzwiami i podłogami – przekonuje Rafał Kurasiak, szef Działu Ekspansji DDD Dobre Dla Domu.
Czy w branży wyposażenia wnętrz panuje dobry klimat dla biznesu?
Rok 2015 to zauważalne ożywienie w branży. Stąd też zdecydowanie większe zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców możliwością otwarcia salonów pod szyldem DDD Dobre Dla Domu. O ile liczba otwarć nowych salonów może wskazywać na pewną zachowawczość inwestorów to trwające rozmowy na zaawansowanym etapie pozwalają przypuszczać, że rok obecny będzie intensywny pod względem ekspansji sieci DDD Dobre Dla Domu.
Jakie są plany na nadchodzące miesiące?
Rok 2016 to kilka nowych otwarć, ale również rebranding obecnych sklepów. Nowy koncept wyposażenia, który został już wprowadzony w kilku najdłużej działających salonach, tj. Radomsko, Gdańsk, Białystok pokazuje, iż klienci pozytywnie reagują na zmiany i chętnie wracają do naszych sklepów.
Czy w tym roku doszło już do jakichś otwarć?
Pierwsze planowane otwarcie przypada na przełomie lutego i marca w Bielsko Białej. Jest to sklep o powierzchni 200 m2. Partner postanowił połączyć branżę drzwi i podłóg z glazurą i terakotą, oferując swoim przyszłym klientom kompleksową ofertę. Jest to zresztą format już sprawdzony przez naszych partnerów i można powiedzieć, iż tego typu myślenie o biznesie przynosi wymierne korzyści.
Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z DDD Dobre Dla Domu mają do wyboru dwa formaty salonów - dla mniejszych oraz dla dużych miast. Który z nich cieszy się większą popularnością wśród franczyzobiorców?
Duże formaty sklepów sprawdzają się w miastach powyżej 30 tys mieszkańców. Tam też zazwyczaj partner prowadzi równolegle sprzedaż dóbr komplementarnych do drzwi i podłóg, a więc: tapety, farby, glazurę i terakotę itp. Mniejsze formaty sklepów sprawdzają się w mniej licznych miastach lub na obrzeżach wielkich aglomeracji. Tutaj istotne znaczenie dla rentowności placówki ma relacja powierzchni sklepu do generowanych obrotów. Niezależnie jednak od lokalizacji potencjalni partnerzy sieci mogą liczyć na analizę potencjału rynku i pomoc w wyborze optymalnej wielkości salonu.
Jakie umiejętności i doświadczenie powinna mieć osoba, która rozważa przystąpienie do sieci DDD Dobre Dla Domu? Czym charakteryzuje się idealny kandydat?
Jeśli chodzi o wymagania wobec osób przystępujących do sieci, to trudno je w jednoznaczny sposób zdefiniować. Na decyzję o tym, czy dany kandydat nadaje się na franczyzobiorcę wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim kandydat odbywa szereg spotkań i rozmów podczas których następuje weryfikacja jego predyspozycji do prowadzenia biznesu. Jako sieć DDD Dobre Dla Domu musimy mieć pewność profesjonalnego podejścia i chęci do pracy partnera. System szkoleń proponowanych przez naszą sieć jest na tyle skuteczny, że nawet osoba spoza branży jest wstanie poprowadzić salon z drzwiami i podłogami. Dodatkowo ciągłe i systematyczne wsparcie działu sprzedaży zapewnia pomoc w codziennym funkcjonowaniu salonu. Najcenniejsze jednak umiejętności to takie, których kandydaci na franczyzobiorców nie nauczą się na żadnych studiach. Handlowcem po prostu trzeba się urodzić i tacy właśnie kandydaci są dla nas najcenniejsi.
Inwestycja we franczyzowy sklep DDD w zależności od formatu to wydatek od 50 tys. zł do 100 tys. zł Po jakim okresie zwykle sklep osiąga rentowność, a ile czeka się na całkowity zwrot z inwestycji?
Ile sklepów, ilu parterów franczyzowych, tyle możliwych odpowiedzi na to pytanie. Wiele jest czynników wpływających na czas, po którym nowo otwarty salon osiąga rentowność, jak również osiąga zwrot z inwestycji. Najważniejszymi czynnikami sukcesu są głębokie zaangażowanie w działania pozyskiwania klientów, odpowiedni czas otwarcia sklepu w trakcie roku oraz doświadczenie handlowe partnera. One pozwalają na szybkie zarabianie już w 3-4 miesiącu od otwarcia. Dodatkowo DDD gwarantuje przez pierwszy rok okres ochronny, oferując ulgi w opłatach franczyzowych. Tym samym pozwalamy naszym partnerom na spokojny i zrównoważony rozwój w okresie kiedy „zdobywają” rynek. Najlepsze sklepy już w drugim roku swojej działalności osiągają zwrot z inwestycji.
Jak oceniają Państwo obecną koniunkturę w branży i w swoim segmencie rynku? Czy to dobry moment dla franczyzobiorców na wejście na rynek?
Najbliższe miesiące zapowiadają ciągły wzrost na rynku wyposażenia wnętrz. Tym bardziej, że jak wynika z danych GUS liczba oddanych do użytkowania mieszkań w 2015 roku wyniosła prawie 148 tys. zł i była najwyższa od 2013 r. Wydano też najwyższą od ponad 5 lat liczbę pozwoleń (189 tys.), a także rozpoczęto budowę ponad 168 tys. mieszkań. Wyniki PKB (wzrost 3,6 proc. w 2015 roku) również nastrajają optymistycznie. Jeżeli ktoś rozważa możliwość prowadzenia własnego biznesu, to teraz jest właściwy moment na podjęcie decyzji. Zważywszy na czas potrzebny do całkowitego wdrożenia się w rynek drzwi i podłóg, poznania mechanizmów funkcjonowania rynku, najlepiej otworzyć salon DDD Dobre Dla Domu w pierwszej połowie roku 2016.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

