Firma miodem płynąca

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Choć większość Polaków jest świadoma dobroczynnych właściwości zdrowotnych miodu, to wciąż nie pojawia się on w naszych jadłospisach zbyt często. Podczas gdy w żołądkach Greków znika średnio 3,5 kg miodu rocznie, Niemców – 2 kg, my spożywamy zaledwie 600 g. Dobra informacja jest natomiast taka, że spożycie miodu rośnie - jeszcze przed dwiema dekadami jedliśmy go o połowę mniej. Mimo tego miód ma swoich zagorzałych zwolenników i właśnie do nich kieruje swoją ofertę Gospodarstwo Pasieczne Łysoń. Rodzinna firma oferująca produkty pszczele buduje sieć sklepów w oparciu o franczyzę.

Aktualnie pod szyldem Łysoń Miodowe Tradycje działają cztery sklepy własne (działają w Bielsku-Białej, Krakowie, Wadowicach i Kleczy Dolnej) oraz pięć franczyzowych (w Malborku,  Łaziskach Górnych,  Katowicach, Węgierskiej Górce i Polanicy Zdroju).  W ich ofercie dominują miody, ale kupić tam można również inny wyroby pszczelarskie, jak świece woskowe i artykuły dekoracyjne.

Na koszy inwestycyjne związane z otwarciem franczyzowego sklepu Łysoń składają się wydatki na pierwsze zatowarowanie oraz materiały do wykończenia i wyposażenia wnętrza.
– Koszty związane z wyposażeniem lokalu są tożsame ze wstępną opłatą licencyjną i wynoszą 300 zł na metr kwadratowy powierzchni – mówi Radosław Bester, specjalista ds. sprzedaży w Gospodarstwie Pasiecznym Łysoń.

Oznacza to, że otwarcie sklepu o wielkości 30 m2 wiaże się z opłatą na poziomie 9 tys. zł. Franczyzodawca szacuje, że wartość pierwszego zatowarowania dla takiego metrażu wyniesie ok. 15 tys. zł.
– Nie pobieramy opłat bieżących od partnerów. Marże na naszych produktach sięgają 30-40 proc. – dodaje Radosław Bester.

Punkty pod szyldem Łysoń powstają również w formie wysp handlowych. Inwestycja w taką placówkę wymaga kwoty 9 tys. zł.  Więcej o wymogach lokalowych można przeczytać w artykule Miód z wyspy i ze sklepu na portalu Lokalnabiznes.pl.

Franczyzodawca chce współpracować z przedsiębiorcami, którym bliska jest idea zdrowej żywności i będą z zaangażowaniem polecać produkty Gospodarstwa. Taką postawę mają wzmocnić szkolenia produktowe i sprzedażowe skierowane zarówno do franczyzobiorców, jak i ich pracowników. Oprócz szkoleń, prawa do korzystania z marki i know-how partnerzy otrzymują również materiały marketingowe oraz wsparcie na etapie wyboru lokalizacji oraz otwarcia sklepu.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €