Partnerzy w życiu i biznesie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Organic Coffee & more w Warszawie działają dwie kawiarnie. Za kilka tygodni dołączy do nich trzecia. O tyle ważna, że będzie to pierwszy franczyzowy lokal marki. Poprowadzą go właśnie Jagoda Łuckiewicz i Łukasz Ostrowski.
– Ja z zawodu i wykształcenia jestem bankierem, a od półtora roku zajmuję się wychowaniem syna. Partner jest alpinistą i technikiem oświetlenia – opowiada Jagoda Łuckiewicz. – Ale potrzebowaliśmy w życiu jakiejś zmiany.
Pomyśleli o kawiarni. O miejscu, do którego mogłyby przychodzić młode mamy i bez strachu przed konserwantami zamawiać zdrowe i pożywne jedzenia także dla swoich dzieci.
– Ale nie mieliśmy żadnego doświadczenia w gastronomii. W tej sytuacji otwieranie lokalu na własną rękę byłoby jak strzał w kolano – nie ukrywa Jagoda Łuckiewicz. – Długo się nad tym zastanawialiśmy i doszliśmy do wniosku, że franczyza jest najlepszym rozwiązaniem. Po pierwsze łatwiej przebić się na rynku pod już funkcjonująca marką. Po drugie ma się wyznaczoną ścieżkę, pokazującą jak stworzyć i prowadzić biznes.

Zrobili rekonesans, jakie systemy franczyzowe wchodzą w grę. Kryterium oparcia się na ekologicznych produktach zawęziło poszukiwania. Ostatecznie wybór padł na Organic Coffee & more – kawiarnie, które oprócz ciepłych i zimnych napojów serwują też ciasta, tarty, sałatki, kanapki. Jak zapewniają właściciele, używane tu produkty w 99 proc. mają certyfikaty żywności ekologicznej.

Na tropie lokalu

Pierwszą trudnością okazało się znalezienie lokalu. W stolicy trudno o dobrą lokalizację w przystępnej cenie. Po około dwóch miesiącach udało się znaleźć lokal na warszawskim Mokotowie, w osiedlu mieszkalnym, do którego przylega kompleks biurowców. Po analizie rentowności wspólnie z franczyzodawcą doszli do wniosku, że miejsce jest dobre. W pomieszczeniach wcześniej było biuro informatyczne, więc trzeba było je gruntownie przerobić na potrzeby gastronomii.
– Nie znaliśmy przepisów, wymogów, ale franczyzodawca bardzo nam pomógł. Doradził też sprawdzoną ekipę remontową, dostawców wyposażenia – mówi Jagoda Łuckiewicz.
Inwestycja w kawiarnię według szacunków franczyzodawcy powinna mieścić się w przedziale od 50 do 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 16 tys. zł. W tym zawiera się projekt technologiczny dla lokalu.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, przygotujemy też projekt architektoniczny – mówi James Hancock, współwłaściciel Organic Coffee & more. – Możemy wskazać wykonawców i dostawców sprzętu, ale nie ma obowiązku skorzystania z ich usług. Wyjątkiem jest system kasowy i ekspres do kawy, które muszą pochodzić ze wskazanego przez nas źródła.
Franczyzobiorcy mają też obowiązek zaopatrywania się u konkretnych dostawców w kluczowe produkty, jak kawa, ciasta, pieczywo. Resztę, np. owoce czy warzywa, mogą kupować we własnych źródłach – ale koniecznie musi to być żywność z certyfikatem ekologicznym.

Otwarcie za pasem

Kawiarnia na Mokotowie ruszy za kilka tygodni. Będzie przygotowana na przyjęcie zarówno pracowników korporacji, jak i rodzin (dla dzieci przewidziano kącik zabaw i miejsce na przewijak).
– Chcemy pracować we dwójkę, bez zatrudniania nikogo, bo to zmniejszy koszty – mówi Jagoda Łuckiewicz. – Oczywiście jesteśmy realistami i mamy zabezpieczenie finansowe na pierwsze miesiące działalności. Ale wierzymy w potencjał tego miejsca. Na lokalnych forach już pojawiają się informacje o nadchodzącym otwarciu.

Moda na ekologiczne żywienie kiełkuje w Polsce od kilku lat. – Uważam, że eko-boom jest dopiero przed nami. A nasz format daje większe możliwości niż np. lokale wegańskie czy z posiłkami bezglutenowymi. Bo my, na bazie zdrowej żywności, możemy przygotować i takie, i takie menu, a do tego jeszcze posiłki tradycyjne, mięsne – podkreśla James Hancock.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €