Apetyt na sałatkę

Salad Story rusza ostro do przodu, także z rozbudową sieci franczyzowej. Do 2022 roku chce mieć około 70 lokali w całej Polsce.
Obecnie pod marką Salad Story działa 18 lokali własnych i osiem franczyzowych, serwujących oparte głównie na warzywach posiłki. W pewnej chwili rozwój sieci przyhamował, bo w firmie trwała restrukturyzacja i zmiany własnościowe. Teraz jedyną właścicielką marki jest Anna Krajewska, która wcześniej posiadała 40 proc. udziałów. Ma ambitne plany ekspansji.
– Zamierzamy otwierać zarówno lokale własne, jak i franczyzowe – zapowiada Anna Krajewska, właścicielka Salad Story. – Do 2022 roku chcemy osiągnąć liczbę około 70 punktów. Przy czym lokale własne zamierzamy skupić w dwóch miastach: Warszawie i jeszcze jednym, na razie jeszcze nie zdecydowaliśmy którym. Natomiast w pozostałych miastach będą powstawać nasze placówki franczyzowe. Co za tym idzie, te lokale własne, które już funkcjonują poza wybranymi przez nas dwoma miastami, oddamy w ręce partnerów. To dobra oferta, bo lokalizacje są sprawdzone, rentowne.
Koncept jest przeznaczony dla dużych miast, powyżej 200 tys. mieszkańców. Lokale otwierane są w food courtach galerii handlowych. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie własne lokale Salad Story funkcjonują także w okolicach biurowców, z myślą o ofercie lunchowej dla ich pracowników.
Na inwestycję w bar sałatkowy potrzeba od 300 do 500 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł. Opłaty miesięczne to 5 tys. zł lub 5 proc. od obrotu.
– Zależy to jednak od potencjału danej lokalizacji, możemy je obniżać – dodaje Anna Krajewska. – Każdą propozycję lokalową dokładnie analizujemy, pod kątem możliwych do osiągnięcia dochodów. Raz przechodziliśmy przez zamknięcie placówki i nie chcemy tego powtórzyć. Franczyzobiorca to nasz partner w biznesie i jest dla nas ważne, by dobrze prosperował i był zadowolony.
Franczyzodawca udostępnia też bazę dostawców usług (np. projektantów, dostawców sprzętu), organizuje szkolenia dla pracowników każdego szczebla (z przygotowywania dań, sprzedaży, dla kierowników m.in. z zarządzania, sprzedaży).
Trend zdrowego żywienia w ciągu ostatnich lat systematycznie zyskuje na popularności. Nie jest to skala masowa, ale rynek rośnie.
– I to o około 20 proc. rocznie – podkreśla Anna Krajewska. – A my jesteśmy silną i znaną na rynku marką, oferującą zdrową żywność w wersji fast. Dzięki wielkości sieci korzystamy już z efektu ekonomii skali, np. przy negocjowaniu cen produktów u dostawców. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na większe marże, niż gdyby chcieli taki biznes prowadzić samodzielnie.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...