Pożyczają i zarabiają

KredytOK debiutuje na rynku pośrednictwa finansowego w roli franczyzodawcy. Partnerów chce przyciągnąć udziałem w zysku.
Firma Capital Service działa w branży pośrednictwa finansowego od 1999 roku. Należąca do niej sieć biur KredytOK obejmuje 105 oddziałów w całej Polsce. Właściciele marki chcą przyspieszyć rozwój, oferując swój pomysł na biznes w postaci licencji franczyzowej.
– Podpisywane są już pierwsze umowy franczyzowe. Na zachętę dla pierwszych 10 franczyzobiorców i partnerów przewidziana jest oferta specjalna – brak opłaty wstępnej – mówi Adam Kuszyk, prezes zarządu Capital Service.
Rolą franczyzobiorców i partnerów KredytOK jest sprzedaż produktów finansowych. Zakres oferowanych produktów w placówkach sieci jest systematycznie poszerzany, ale klienci najczęściej przychodzą po krótkoterminowe pożyczki gotówkowe.
– Formalnie za sprzedaż odpowiada franczyzobiorca, ale jest prowadzony za rękę przez franczyzodawcę. Wszystkie pożyczki udzielane są ze środków własnych Capital Service – tłumaczy Adam Kuszyk.
Zwykle w systemach z branży finansowej franczyzobiorca udzielający pożyczek jest wynagradzany przez franczyzodawcę na zasadzie prowizji. W sieci KredytOK działa nieco inny model.
– W odróżnieniu od tradycyjnej franczyzy finansowej nie płacimy franczyzobiorcy tylko jednorazowej prowizji od wartość sprzedanej klientowi pożyczki. Dzielimy się pełnym zyskiem, który został wypracowany na pozyskanym kliencie w danym miesiącu i zostanie wypracowany w przyszłości – wyjaśnia Adam Kuszyk.
Franczyzobiorca musi zainwestować ok. 15 tys. zł w remont i adaptację placówki. Należy też wpłacić ustaloną indywidualnie kwotę na poczet zabezpieczenia spłaty pożyczek. W trakcie działalności franczyzobiorca odprowadza opłatę miesięczną w wysokości 250 zł. W zamian otrzymuje pakiet rozwiązań sprzedażowych i windykacyjnych, obsługę prawną oraz dostęp do szkoleń. Według szacunków franczyzodawcy, placówka KredytOK przynosi zyski już po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Współpracę z KredytOK można podjąć nie tylko w modelu franczyzowym, ale również partnerskim. Placówki partnerskie, w przeciwieństwie do franczyzowych, nie mają narzuconych wymogów dotyczących lokalizacji i oznakowania. Nie korzystają jednak z ogólnopolskich akcji marketingowych. Więcej o standardach wizualizacji i urządzenia lokali KredytOK można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Pożyczki na swoim.
Jak wynika z badań PROFIT system, franczyza w branży finansów i bankowości w Polsce reprezentowana jest przez 29 konceptów sieciowych. Wśród nich dominują systemy partnerskie banków, ale liczne są również sieci zajmujące się sprzedażą ubezpieczeń (CUK Ubezpieczenia, Superpolisa), produktów leasingowych (GO Leasing, Leasing-Experts) oraz pożyczek krótkoterminowych (KredytOK, Fines).
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej