Carrefour chce rosnąć jak dotychczas
Francuska marka planuje otworzyć 100 sklepów franczyzowych w 2016 roku. To tyle, ile wynosi średnia z ostatnich 5 lat.
Franczyza handlowa wciąż żyje w niepewności w związku z zapowiadanym przez rząd podatkiem od sieci. Rząd wycofał się wprawdzie z planów opodatkowania konceptów franczyzowych, ale ostateczny kształt postanowień nie jest znany i jeszcze wiele może się zmienić. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi branży, ale najwięksi gracze radzą sobie dobrze. Niedawno Eurocash poinformował o przejęciu sieci należących do Eko Holdingu, teraz o swoich dokonaniach i planach opowiedział zarząd Carrefour.
Convenience nakręca rozwój
W 2015 roku francuski koncern otworzył w Polsce jeden nowy hipermarket, dwa supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. We franczyzie udostępnia trzy koncepty: Express Minimarket (231 sklepów), Express Convenience (139) oraz Globi (165). Marki te różnią się specyfiką lokalizacji i aranżacji wnętrza, o czym można więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl. Na osiedlach działają też należące do grupy Carrefour sklepy Galeria Alkoholi.
– Sklepy osiedlowe są niewątpliwie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiego rynku. Za ich sukcesem stoją zmiany w zachowaniach klientów, którzy chcą robić codzienne zakupy szybko, po drodze do pracy lub domu – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience.
– Carrefour rozwija franczyzę w Polsce od przeszło 5 lat, otwierając rocznie średnio około 100 nowych sklepów. W 2015 roku, kolejny rok z rzędu, udało się nam się utrzymać założone tempo rozwoju sieci – dodaje Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience.
Zmiany, zmiany
Ubiegły rok upłynął w grupie Carrefour również na modernizacji formatu supermarketowego. Na podstawie nowych modeli sklepów przeprowadzono remodelling 50 placówek. Zmiany dotyczyły zarówno urządzenia i wystroju lokali (nowe logo „Market”), jak i oferty asortymentowej (więcej produktów świeżych i leków bez recepty, artykuły szkolno-biurowe, tekstylia).
– W 2016 roku zamierzamy kontynuować zmiany rozpoczęte w roku ubiegłym. W szczególności dotyczy to ciągłego rozwoju formatów i konceptów sklepowych oraz zapewnienia najlepszej oferty produktowej, w najniższych cenach i dopasowanej do lokalizacji obiektu. Naszym priorytetem pozostanie także utrzymanie wysokiego tempa zarówno w zakresie modernizacji, jak i otwarć sklepów – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Agenci i młodzież
Carrefour wprowadził do oferty dwie nowe formy współpracy. Obok tradycyjnej franczyzy można skorzystać też z modelu agencyjnego, w ramach którego to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour wychodzi też do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Chce im zaoferować elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy. Franczyzodawca może dołożyć młodym partnerom nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience.
W grudniu 2015 roku Carrefour uruchomił internetowy kanał sprzedaży – sklep eCarrefour.pl, w którym oprócz artykułów spożywczych dostępna jest też oferta RTV i AGD. Pod francuskim szyldem działają też 43 przysklepowe stacje paliw.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


