Carrefour chce rosnąć jak dotychczas

Francuska marka planuje otworzyć 100 sklepów franczyzowych w 2016 roku. To tyle, ile wynosi średnia z ostatnich 5 lat.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Franczyza handlowa wciąż żyje w niepewności w związku z zapowiadanym przez rząd podatkiem od sieci. Rząd wycofał się wprawdzie z planów opodatkowania konceptów franczyzowych, ale ostateczny kształt postanowień nie jest znany i jeszcze wiele może się zmienić. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi branży, ale najwięksi gracze radzą sobie dobrze. Niedawno Eurocash poinformował o przejęciu sieci należących do Eko Holdingu, teraz o swoich dokonaniach i planach opowiedział zarząd Carrefour.
Convenience nakręca rozwój
W 2015 roku francuski koncern otworzył w Polsce jeden nowy hipermarket, dwa supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. We franczyzie udostępnia trzy koncepty: Express Minimarket (231 sklepów), Express Convenience (139) oraz Globi (165). Marki te różnią się specyfiką lokalizacji i aranżacji wnętrza, o czym można więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl. Na osiedlach działają też należące do grupy Carrefour sklepy Galeria Alkoholi.
– Sklepy osiedlowe są niewątpliwie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiego rynku. Za ich sukcesem stoją zmiany w zachowaniach klientów, którzy chcą robić codzienne zakupy szybko, po drodze do pracy lub domu – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience.
– Carrefour rozwija franczyzę w Polsce od przeszło 5 lat, otwierając rocznie średnio około 100 nowych sklepów. W 2015 roku, kolejny rok z rzędu, udało się nam się utrzymać założone tempo rozwoju sieci – dodaje Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience.
Zmiany, zmiany
Ubiegły rok upłynął w grupie Carrefour również na modernizacji formatu supermarketowego. Na podstawie nowych modeli sklepów przeprowadzono remodelling 50 placówek. Zmiany dotyczyły zarówno urządzenia i wystroju lokali (nowe logo „Market”), jak i oferty asortymentowej (więcej produktów świeżych i leków bez recepty, artykuły szkolno-biurowe, tekstylia).
– W 2016 roku zamierzamy kontynuować zmiany rozpoczęte w roku ubiegłym. W szczególności dotyczy to ciągłego rozwoju formatów i konceptów sklepowych oraz zapewnienia najlepszej oferty produktowej, w najniższych cenach i dopasowanej do lokalizacji obiektu. Naszym priorytetem pozostanie także utrzymanie wysokiego tempa zarówno w zakresie modernizacji, jak i otwarć sklepów – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Agenci i młodzież
Carrefour wprowadził do oferty dwie nowe formy współpracy. Obok tradycyjnej franczyzy można skorzystać też z modelu agencyjnego, w ramach którego to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour wychodzi też do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Chce im zaoferować elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy. Franczyzodawca może dołożyć młodym partnerom nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience.
W grudniu 2015 roku Carrefour uruchomił internetowy kanał sprzedaży – sklep eCarrefour.pl, w którym oprócz artykułów spożywczych dostępna jest też oferta RTV i AGD. Pod francuskim szyldem działają też 43 przysklepowe stacje paliw.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...