Franczyza jest sexy

Lionel Lhermitte, jako właściciel galerii handlowej, od wielu lat współpracuje z franczyzodawcami i franczyzobiorcami. Franczyzę ceni za jej... seksapil.
Lionel Lhermitte przyjechał do Polski w 1988 roku, gdy ówczesny system gospodarczo-polityczny chylił się ku upadkowi.
- We Francji wszyscy jeździli na zachód, np. do Stanów Zjednoczonych, a ja postanowiłem pojechać na wschód – śmieje się. - Trafiłem w sam środek solidarnościowych demonstracji. Bardzo mi się to spodobało. Mój przyjazd miał charakter biznesowy. Działałem wówczas w przemyśle mleczarskim. Zyski inwestowałem w nieruchomości, we Francji, Polsce i Portugalii.
Miłość do franczyzy
Biznes mleczarski Lionel Lhermitte w końcu porzucił. Zmieniał branże, wrócił nawet po jakimś czasie do Francji, gdzie pracował w swoim zawodzie, czyli jako prawnik. Ale Polska nadal ciągnęła go do siebie. Zwłaszcza że – jak mówi - to niedaleko od Francji. Nad Wisłę wrócił w 2008 roku.
- Przyjechałem na osiem miesięcy – uśmiecha się. - A zostałem już osiem lat.
W Nowym Targu zainwestował w galerię handlową. I w międzyczasie został też wielkim zwolennikiem franczyzy.
- Pierwsza była franczyza francuskiej marki, działającej w Polsce - wspomina Lionel Lhermitte. - Ta już wprawdzie nie istnieje, ale jako właściciel galerii od lat współpracuję z wieloma franczyzodawcami i franczyzobiorcami marek odzieżowych.
W galerii jeszcze do niedawna funkcjonowała też restauracja, działająca jako lokal własny. Jednak Lionel Lhermitte zdecydował się ją zamknąć, a w to miejsce wprowadzić lokal którejś z gastronomicznych sieci franczyzowych.
- Jeśli chodzi o gastronomię, to uważam, że restauracja własna nie ma takiego seksapilu jak sieciowa – mówi z francuskim humorem. - Ani oczywiście takiego potencjału marketingowego, ani tylu możliwości. Klienci wolą markowe restauracje, bo wiedzą, czego mogą się w nich spodziewać. Wiedzą, że wszędzie znajdą podobną jakość dań i obsługi.
Cudza recepta, własny sukces
- Bardzo dokładnie badałem rynek sprawdzając, jaka marka byłaby najbardziej odpowiednia dla takiej lokalizacji – podkreśla Lionel Lhermitte. - Spośród 20 konceptów, które rozważałem, wybrałem Telepizzę. To świetny format dla galerii handlowych. Poza tym realizuje też zamówienia na dowóz, co dodatkowo poszerza grono klientów. Obok galerii właśnie budujemy hotel Campanile Nowy Targ-Zakopane, także otwierany w systemie franczyzowym, więc jego goście również będą mogli odwiedzać restaurację.
Telepizza to doświadczony franczyzodawca. Tylko w Polsce ma 120 lokali, z czego 90 prowadzonych we franczyzie. Kwota inwestycji w restaurację z tym szyldem zaczyna się od 150 tys. zł. Potrzebny jest lokal wielkości 100-150 m2, najlepiej w mieście liczącym powyżej 40 tys. mieszkańców. Licencjodawca pomaga w doborze lokalizacji, przygotowuje projekt architektoniczny wnętrza, nadzoruje remont i adaptację placówki. Zapewnia też m.in. szkolenia, promocję, centralny system dostaw, system informatyczny oraz zamówień on-line
- Jestem wielkim zwolennikiem franczyzy. Dzięki niej można zacząć działalność w branży, w której wcześniej nie miało się żadnego doświadczenia – podkreśla Lionel Lhermitte. - Jednak trzeba umieć być franczyzobiorcą, dostosowywać się do wypracowanych przez licencjodawcę schematów postępowania. Wiele osób ma pokusę robienia „po swojemu”, bo wydaje im się, że tak będzie lepiej albo taniej. Tymczasem moje obserwacje i doświadczenia wskazują, że kluczem do sukcesu jest postępowanie zgodnie ze standardami i wymogami franczyzodawcy. Skoro czerpie się z jego doświadczeń, korzysta z wynegocjowanych przez niego cen produktów jest oczywiste, że powinno się działać według jego wskazówek.
Z francuskiego punktu widzenia Polska jest dobrym miejscem do prowadzenia biznesu.
- W porównaniu z Francją to raj podatkowy – śmieje się. - Ale ludzie są też większymi optymistami, chcą pracować. Oczywiście mam swoje problemy, jak każdy przeciętny biznesmen. Jednak Polska wydaje mi się dziś najlepszym krajem do rozwijania własnej działalności.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej