Zarobek w kilku krokach
Sklep Geox zarabia od pierwszego miesiąca. Ale na zwrot z inwestycji przyjdzie trochę poczekać.
Marka Geox to dziecko włoskiego przedsiębiorcy nazwiskiem Mario Moretti Polegato. Jego biznesowy pomysł narodził się podczas pieszej wędrówki przez pustynie w Nevadzie. Aby ulżyć swoim przegrzanym stopom, Polegato wyciął dziury w gumowych podeszwach swoich butów za pomocą scyzoryka. Później dopracował koncepcję i opatentował ją jako technologię wodoodpornej, ale oddychającej membrany, dzięki której but oddycha.
Polegato do tego stopnia uwierzył w swój wynalazek, że postanowił go sprzedać wiodącym producentom obuwia. Żadnen z rynkowych gigantów nie był jednak zainteresowany technologią, toteż przedsiębiorca postanowił spróbować szczęścia na własną rękę. Udało się – założona w 1990 roku firma Geox po dekadzie obecności na rynku była warta już bilion euro. Majątek jej twórcy szacowany jest na 2,3 mld dolarów, co dało mu w 2014 roku 13 miejsce na liście najbogatszych Włochów.
Czas na Polskę
Sieć Geox liczy 1,2 tys. sklepów na całym świecie. W Polsce marka dopiero startuje z monobrandowym konceptem – ma pięć punktów franczyzowych i 10 należących do franczyzodawcy. Ostatnio włoski szyld pojawił się m.in. w gdańskiej Galerii Bałtyckiej i wrocławskiej Magnolii. Na kwiecień zaplanowane jest otwarcie w Bielsku Białej.
– W 2016 roku planujemy otwarcie co najmniej czterech sklepów, zarówno franczyzowych jak i własnych – mówi Łukasz Kuźniar, menedżer marki Geox na Polskę i kraje bałtyckie.
Franczyza Geox nie należy do tanich. Koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wymaga kwoty co najmniej 150 tys. zł. Franczyzobiorca musi też przedłożyć odpowiednie zabezpieczenie finansowe, w celu uzyskania limitu kredytowego niezbędnego do prowadzenia działalności. Wynika to z faktu, że współpraca opiera sie na modelu depozytowym – franczyzobiorca nie płaci za towar, a zarabia na prowizji od sprzedanych produktów. Wartość limitu kredytowego jest każdorazowo ustalana indywidualnie.
– Wszystkie sklepy otwarte w ciągu ostatnich dwóch lat były rentowne od pierwszego miesiąca. A zwrot z inwestycji szacowany jest na około dwa lata – mówi Łukasz Kuźniar.
Franczyzodawcę interesują lokalizacje w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców w centrach handlowych. Optymalna powierzchnia lokalu sięga od 80 do 110 m2.
– Wspieramy partnerów w negocjacjach i wynajdywaniu odpowiednich lokalizacji. W związku z czym najważniejsze jest by potencjalny partner zgłosił się do nas z informacją jakie miasto, bądź miasta go interesują – dodaje Kuźniar.
Modowe wyzwania
Jego zdaniem zarządzając sklepem Geox należy liczyć się z dwoma rodzajami wyzwań. Pierwszy z nich to dobór odpowiedniego zespołu do pracy w sklepie.
– W chwili obecnej jest to jeden z podstawowych problemów każdej sieci. Jeśli dodamy do tego fakt, że na ogół posiadamy jeden sklep w danym mieście, a co za tym idzie nie możemy przesunąć wykwalifikowanej już kadry do nowej placówki, zadanie robi się jeszcze trudniejsze. Natomiast dzięki trenerom pracującym w naszej sieci, jesteśmy w stanie wesprzeć każdego partnera w znalezieniu odpowiednich członków zespołu i przeszkolić ich – mówi menedżer.
Drugim problemem, dotyczącym całego rynku obuwniczego w Polsce, jest ocieplenie klimatu. Przesunięcie się poszczególnych pór roku powoduje trudności w odpowiednim zatowarowaniu sklepu oraz osiągnięciu zamierzonych wyników.
– Niemniej jednak, biorąc pod uwagę kraj pochodzenia naszej marki, czyli Włochy, wydaje nam się, że jesteśmy w stanie zaprezentować naszym klientom i partnerom dobrze przygotowaną kolekcję – tłumaczy Kuźniar.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

