Zarobek w kilku krokach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Geox to dziecko włoskiego przedsiębiorcy nazwiskiem Mario Moretti Polegato. Jego biznesowy pomysł narodził się podczas pieszej wędrówki przez pustynie w Nevadzie. Aby ulżyć swoim przegrzanym stopom, Polegato wyciął dziury w gumowych podeszwach swoich butów za pomocą scyzoryka. Później dopracował koncepcję i opatentował ją jako technologię wodoodpornej, ale oddychającej membrany, dzięki której but oddycha.

Polegato do tego stopnia uwierzył w swój wynalazek, że postanowił go sprzedać wiodącym producentom obuwia. Żadnen z rynkowych gigantów nie był jednak zainteresowany technologią, toteż przedsiębiorca postanowił spróbować szczęścia na własną rękę. Udało się – założona w 1990 roku firma Geox po dekadzie obecności na rynku była warta już bilion euro. Majątek jej twórcy szacowany jest na 2,3 mld dolarów, co dało mu w 2014 roku 13 miejsce na liście najbogatszych Włochów.

Czas na Polskę

Sieć Geox liczy 1,2 tys. sklepów na całym świecie. W Polsce marka dopiero startuje z monobrandowym konceptem – ma pięć punktów franczyzowych i 10 należących do franczyzodawcy. Ostatnio włoski szyld pojawił się m.in. w gdańskiej Galerii Bałtyckiej i wrocławskiej Magnolii. Na kwiecień zaplanowane jest otwarcie w Bielsku Białej.
– W 2016 roku planujemy otwarcie co najmniej czterech sklepów, zarówno franczyzowych jak i własnych – mówi Łukasz Kuźniar, menedżer marki Geox na Polskę i kraje bałtyckie.

Franczyza Geox nie należy do tanich. Koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wymaga kwoty co najmniej 150 tys. zł. Franczyzobiorca musi też przedłożyć odpowiednie zabezpieczenie finansowe, w celu uzyskania limitu kredytowego niezbędnego do prowadzenia działalności. Wynika to z faktu, że współpraca opiera sie na modelu depozytowym – franczyzobiorca nie płaci za towar, a zarabia na prowizji od sprzedanych produktów. Wartość limitu kredytowego jest każdorazowo ustalana indywidualnie.
– Wszystkie sklepy otwarte w ciągu ostatnich dwóch lat były rentowne od pierwszego miesiąca. A zwrot z inwestycji szacowany jest na około dwa lata – mówi Łukasz Kuźniar.

Franczyzodawcę interesują lokalizacje w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców w centrach handlowych. Optymalna powierzchnia lokalu sięga od 80 do 110 m2.
– Wspieramy partnerów w negocjacjach i wynajdywaniu odpowiednich lokalizacji. W związku z czym najważniejsze jest by potencjalny partner zgłosił się do nas z informacją jakie miasto, bądź miasta go interesują – dodaje Kuźniar.

Modowe wyzwania

Jego zdaniem zarządzając sklepem Geox należy liczyć się z dwoma rodzajami wyzwań. Pierwszy z nich to dobór odpowiedniego zespołu do pracy w sklepie.
– W chwili obecnej jest to jeden z podstawowych problemów każdej sieci. Jeśli dodamy do tego fakt, że na ogół posiadamy jeden sklep w danym mieście, a co za tym idzie nie możemy przesunąć wykwalifikowanej już kadry do nowej placówki, zadanie robi się jeszcze trudniejsze. Natomiast dzięki trenerom pracującym w naszej sieci, jesteśmy w stanie wesprzeć każdego partnera w znalezieniu odpowiednich członków zespołu i przeszkolić ich – mówi menedżer.

Drugim problemem, dotyczącym całego rynku obuwniczego w Polsce, jest ocieplenie klimatu. Przesunięcie się poszczególnych pór roku powoduje trudności w odpowiednim zatowarowaniu sklepu oraz osiągnięciu zamierzonych wyników.
– Niemniej jednak, biorąc pod uwagę kraj pochodzenia naszej marki, czyli Włochy, wydaje nam się, że jesteśmy w stanie zaprezentować naszym klientom i partnerom dobrze przygotowaną kolekcję – tłumaczy Kuźniar.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €