Alior Bank przejmuje BPH

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

To już pewne  Alior Bank kupi BPH za 1,225 mld zł. W jego posiadaniu znajdzie się niemal cały biznes instytucji należącej do koncernu General Electric, z wyjątkiem części zajmującej się działalnością hipoteczną. Alior, który sam jest częścią grupy PZU, zapłaci za przejęcie nową emisją akcji. Cała transakcja ma być zamknięta w czwartym kwartale 2016 (po uzyskaniu zgód UOKiK i KNF). To przejęcie ma również poważne konsekwencje dla rynku franczyzy, a konkretnie dla przedsiębiorców, którzy prowadzą placówki bankowe na licencji obu banków.

Powtórka z rozrywki

Założony w 2008 roku Alior zaczyna być dyżurnym bohaterem najważniejszych przejęć na polskim rynku bankowym. Ostatnio występował zarówno w roli przejmującego (zakup Meritum Banku), jak i przejmowanego (wcielenie do grupy PZU). Przejęcie Meritum Banku spowodowało konieczność daleko idących działań integracyjnych, również na poziomie sieci sprzedaży. Unifikacja obu konceptów okazała się sporym wyzwaniem, bo w wielu lokalizacjach punkty Meritum i Aliora działały w bliskim sąsiedztwie.

 – Kierowaliśmy  się zasadą „best of 2”, w każdym z aspektów fuzji wybierając zawsze lepsze z dostępnych rozwiązań. Dotyczyło to zarówno struktury organizacyjnej, oferty produktowej, jak i modelu dystrybucji, ryzyka oraz systemu IT – tłumaczy Wojciech Sobieraj.

W wyniku fuzji powstała czwarta pod względem liczebności sieć w Polsce. Składa się z ponad 311 oddziałów, 12 centrów biznesowych i 530 placówek partnerskich. W rezultacie połączenia banków nastąpiło ujednolicenie standardów obsługi klientów, a z rynku zniknęła marka Meritum Bank. Dotychczasowi klienci Meritum Banku korzystają już z systemów bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku.

BPH w transformacji

W 2015 roku Alior zarobił dzięki przejęciu Meritum dodatkowe 36 mln zł. Ile zyska na przejęciu BPH, trudno przewidzieć. Nowy nabytek od początku dekady prowadzi walkę o poprawę swojej sytuacji finansowej. W ubiegłym roku BPH wykazał stratę przekraczającą 1 mld zł i należy do grupy banków o najniższej rentowności kapitału własnego na rynku.

Wraz z aktywami i pasywami BPH Alior przejmuje sieć ponad 300 placówek bankowych. Przed przejęciem zarząd BPH rozpoczął wdrażanie strategii, w ramach której planowane było oddanie 134 oddziałów we franczyzę dotychczasowym menedżerom. Kolejne 65 oddziałów miało również zostać przekształconych w placówki partnerskie, z zastrzeżeniem, że w przypadku gorszych wyników zostałyby zamknięte. Centrala planowała zostawić sobie 53 flagowe punkty własne.

Przejęcie BPH przez Alior najprawdopodobniej położy kres wdrażaniu zmian w życie. Możemy się natomiast spodziewać, że po raz kolejny menedżerowie Aliora usiądą do stołu ze stroną przejmowaną, by ustalić nowy kształt sieci dystrybucji. Choć to Alior rozdaje karty, prawdopodobnie będzie konsultował zmiany z menedżerami BPH. Tak było w przypadku fuzji z Meritum  na czele Pionu Sprzedaży Pośredniej (odpowiedzialnego za współpracę z franczyzobiorcami) stanęła Joanna Krzyżanowska, dotychczas reprezentująca barwy przejmowanego banku. Co czeka franczyzobiorców BPH? Jeśli historia się powtórzy, to pewnie nie obejdzie się bez zamknięć. Będziemy informować o postanowieniach dotyczących sieci partnerskich obu banków.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €