Pizza w roli głównej

Gusto Dominium otwiera kolejne restauracje. Sieć szuka franczyzobiorców w miastach zamieszkałych przez co najmniej 40 tys. mieszkańców.
2 kwietnia została uruchomiona nowa franczyzowa restauracja Gusto Dominium we Wrocławiu, przy ul. Bajana. Lokal umiejscowiony jest na antresoli w Hali Targowej „Tęcza” i ma powierzchnię 190 m2. Jest tu ok. 50 miejsc siedzących, a w sezonie letnim goście mogą korzystać z ogródka na tarasie, o powierzchni 200 m2.
– Aranżacja lokalu nawiązuje do przyjętej przez sieć strategii, której głównym założeniem jest budowanie unikalnej atmosfery włoskiego domu – mówi Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franczyzy w Gusto Dominium. – W menu goście znajdą potrawy charakterystyczne dla Włoch, takie jak pizze, pizze bianche, makarony w wielu odsłonach czy tradycje pierogi calzone.
Pod koniec marca ruszyła też w zmienionej lokalizacji restauracja Gusto Dominium w Pruszkowie. Lokal o powierzchni 170 m2 zajmuje wolno stojący pawilon. Ma 60 miejsc siedzących, do tego dwa letnie ogródki.
W kwietniu tego roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch restauracji własnych sieci w Warszawie.
Obecnie pod szyldem Gusto Dominium działa ponad 70 lokali w Polsce oraz siedem w Rumunii. Zdecydowana większość to restauracje własne, ale licencjodawca aktywnie szuka franczyzobiorców, w miastach liczących conajmniej 40 tys. mieszkańców. Inwestycja w pizzerię to wydatek minimum 250 tys. zł.
– Jeżeli lokal jest już przystosowany do wymogów gastronomii, ta kwota może być niższa – zastrzega Małgorzata Ptasińska.
Opłata licencyjna to koszt 15 tys. zł, franczyzobiorca płaci też franczyzodawcy opłatę miesięczną w wysokości 8 proc. od obrotów restauracji. Licencjodawca zapewnia wsparcie w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji. Lokal powinien mieć wielkość od 100 do 200 m2 oraz witrynę. Wskazane jest też miejsce na letni ogródek, choć nie jest to wymóg konieczny.
– Oferujemy pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności na wszystkich etapach trwania współpracy. Franczyzobiorca uzyskuje opiekę szkoleniową i organizacyjną, a także korzysta z działań marketingowych sieci prowadzonych na szeroką skalę – dodaje Małgorzata Ptasińska.
Franczyzodawca zapewnia, że lokale są rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.
Polacy bardzo lubią dania kuchni włoskiej. Z raportu Talerz Polaka 2015, przygotowanego przez Pizzaportal.pl wynika, że cieszy się największą popularnością wśród rodaków, zamawiających jedzenie przez internet. To 54 proc. wszystkich zamówień, a w miastach takich jak Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów czy Poznań nawet ponad 90 proc. Spośród wszystkich dań Polacy najczęściej wybierają pizzę.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej