Muszkieterowie podejmują wyzwanie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ubiegłorocznym hitem była sieć Bricomarché, która zanotowała wzrost klientów prawie o 22 proc. i zwiększyła udział w rynku DIY do prawie 10 proc. Obroty sieci osiągnęły poziomu 1,46 mld zł z ewolucją na poziomie ok. 26 proc. Ubiegły rok był również udany pod względem otwarć nowych sklepów. Do sieci Bricomarché zostało włączonych osiem lokalizacji po konkurencyjnej sieci NOMI oraz dziewięć zupełnie nowych marketów. Aktualnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 121 supermarketów. Jak twierdzą przedstawiciele Grupy Muszkieterów, 2015 rok był najlepszy w historii funkcjonowania sieci w Polsce. Sieć zyskała pozycję lidera na rynku supermarketów typu „dom i ogród” oraz zajęła czwarte miejsce w branży DIY. 2016 roku ma być jeszcze lepszy. W najbliższych miesiącach Muszkieterowie planują otworzyć 21 placówek, wśród których będą cztery supermarkety przejęte po sieci NOMI.

Orężem sieci Bricomarché w rywalizacji o rynek jest konkurencyjna cena jej produktów. Muszkieterowie również na bieżąco monitorują zwyczaje zakupowe klientów i na tej podstawie modyfikują model działania swoich placówek. Z tego powodu supermarkety Bricomarché zostały podzielone na strefę przyjemności i potrzeb, a te na cztery działy: budowania, majsterkowania, dekoracji i ogrodu. Firma wdrożyła również szkolenia e-learningowe dla pracowników oraz program Akademia Kierowników Bricomarché, co ma zapewnić wysoki poziom obsługi w supermarketach.

Grupa Muszkieterów dobrze ocenia rozwój swojej drugiej sieci Intermarché. Mimo deflacji i agresywnej polityki cenowej na rynku, w 2015 roku supermarkety spożwycze zanotowały obroty na poziomie 4,4 mld zł, czyli o 3 proc. więcej niż w 2014 roku. Aktualnie Intermarché, z liczbą 230 sklepów, ma 19 proc. udziału w rynku. Sieć jest też liderem pod względem liczby przymarketowych stacji paliw, których na koniec 2015 roku było 58.

Supermarkety spożywcze Intermarché, podobnie jak z sieci "dom i ogród" zostały ostatnio przearanżowane i podzielone na dedykowane strefy. Nowością jest też projekt Drive Intermarché, czyli zamawianie produktów przez internet i odbieranie ich w sklepie, a także oferta z produktami ekologicznymi, czy własne wędzarnie. Firma postawiła też na fachową sprzedaż alkoholi, czyli win i piw.   

Wyniki za cały ubiegły rok potwierdzają stabilną pozycję Grupy na polskim rynku, a o naszej dobrej kondycji świadczą też plany rozwojowe – powiedział Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Strategia Grupy na 2016 r. zakłada 36 otwarć nowych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, w tym kolejne wejścia do dużych miast: Wrocławia i Katowic. Tylko w tym roku na inwestycje przedsiębiorstwo wyda w związku z tym 195 mln zł. Zgodnie ze strategią CAP 2020 łącznie w latach 2014-2020 w Polsce firma na rozwój przeznaczy aż 6 mld zł. 

Głęboko wierzymy w możliwości związane z intensywnym rozwojem naszych sieci. Opracowaliśmy ambitną strategię, właśnie dlatego, że myślimy perspektywicznie – dodał Patrick Renault.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €