Biznes na gładko

Gdy startowali, niewiele osób w Polsce słyszało o zabiegach fotodepilacji. Dziś DepilConcept jest największą siecią franczyzową w swojej branży.
DepilConcept to jeden z dwóch kosmetycznych biznesów, który Mariusz Włoczkowski i Marta Szymczak sprowadzili do Polski od portugalskiego właściciela w 2011 roku. Oprócz gabinetów fotoodmładzania i fotodepilacji prowadzą również sieć salonów kosmetyki estetycznej i fryzjerstwa BodyConcept. Jak mówi Mariusz Włoczkowski, o decyzji w inwestycję w licencję master zdecydowało kilka czynników:
– Przede wszystkim był to sprawdzony pomysł biznesowy, posiadający realne i wymierne know-how wypracowane przez praktyków, którzy zdobywali doświadczenie, pracując w korporacjach w różnych branżach, i który został zaadaptowany na nasze lokalne potrzeby. Zachętą były też perspektywy rozwoju rynku depilacji, który w Polsce dopiero raczkował, specjalizacja i profesjonalizacja usług oraz oferta cenowa dostosowana dla mniej zamożnych klientów.
Tworzenie sieci rozpoczęli od otwarcia franczyzowego gabinetu w Lublinie w 2011 roku. Jeszcze w tym samym roku otworzyli własny gabinet w podwarszawskim Piasecznie, który w 2014 roku przekazali franczyzobiorcy.
– Zdecydowaliśmy, że skupimy się na zarządzaniu siecią, a nie własnymi gabinetami, bo wiemy, jak absorbujący jest własny biznes. Obecnie w Polsce działa 25 salonów, wszystkie należą do franczyzobiorców – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju franczyzy i masterfranczyzobiorca DepilConcept w Polsce.
Zdaniem franczyzodawcy sukces tego konceptu to skoncentrowanie się na sprzedaży specjalistycznych usług oraz wsparciu franczyzobiorców w prowadzeniu biznesu. Na tym opiera się współpraca masterfranczyzobiorcy z portugalską centralą i partnerami w Polsce.
– Dla właścicieli DepilConcept ważniejsza od liczby gabinetów jest ich zyskowność. Posiadamy know-how umożliwiające osiągnięcie zysku już w pierwszym miesiącu funkcjonowania, pod warunkiem że partner będzie przestrzegał zasad i postępował zgodnie z wytycznymi. Naszym zadaniem jest dopilnowanie, aby rzeczywiście stosował się do ustalonych reguł. Dzięki temu współpraca na wszystkich szczeblach jest efektywna – wyjaśnia Mariusz Włoczkowski. – Jesteśmy częścią międzynarodowej firmy, która dzieli się swoim doświadczeniem, mamy szansę wdrażać rozwiązania, które sprawdziły się w innym miejscu i gdzie przyniosły wymierne rezultaty. Oczywiście, ciekawe pomysły rodzą się po obu stronach, więc nasi koledzy też często korzystają z naszych pomysłów i rozwiązań – dodaje.
Polscy masterfranczyzobiorcy DepilConcept mogą mieć powody do dumy. Przetrwali boom na usługi fotodepilacji, którym zachłysnęli się konkurenci, ale nie przetrwali próby czasu.
– Utrzymaliśmy się na rynku dzięki konsekwencji. Inni wykorzystując nagłą popularność fotodepilacji, otwierali jeden gabinet za drugim w najdroższych lokalizacjach i wprowadzali do oferty kolejne usługi kosmetyczne niezwiązane z depilacją. Szybko okazało się, że gabinety nie zarabiają na siebie, więc trzeba je zamknąć. W tym przypadku receptą okazała się specjalizacja – to, na czym najbardziej zależy naszym klientkom. Dziś, z 12 sieci działających jeszcze w 2012 roku, pozostali nieliczni – komentuje Mariusz Włoczkowski.
Rok 2014 okazał się dla DepilConcept przełomowy. Franczyzobiorcy, którzy byli już w sieci, zaczęli otwierać kolejne gabinety w swoich miastach. Dziś połowa partnerów prowadzi więcej niż jeden salon.
– Rozmawiając z potencjalnymi franczyzobiorcami, przede wszystkim zwracamy uwagę na motywy i oczekiwania kierujące osobą, która chce dołączyć do naszej sieci. Szukamy takich, które chcą działać w grupie, rozumieją, że franczyza to sprawdzony biznes, dający olbrzymie wsparcie, ale też stawia pewne wymagania, bez których sukces nie jest możliwy. We franczyzie bardzo ważny jest przepływ informacji w obie strony oraz świadomość, że franczyzodawca nie zrobi wszystkiego za mnie. Najlepsi franczyzobiorcy cechują się dużą przedsiębiorczością i konsekwencją w dążeniu do celu, często są to osoby, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty lub chcą mieć więcej niż jeden gabinet po to, aby w którymś momencie uzyskać tak zwany pasywny dochód – opisuje Włoczkowski.
Na otwarcie gabinetu potrzeba ok. 70 tys. zł. Cena uwzględnia zakup licencji, urządzenie lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Franczyzodawca oferuje również pomoc w doborze lokalizacji oraz bieżące wsparcie w prowadzeniu salonu, m.in. w zakresie reklamy czy aspektów księgowo-administracyjnych.
DepilConcept chce w tym roku otworzyć 10 gabinetów, dzięki czemu ma szansę przegonić pod względem liczby placówek Portugalię.
– W najbliższym czasie chcemy przede wszystkim umocnić swoją obecność na polskim rynku i zwiększyć dostępność usług depilacji dla kobiet w całym kraju. Jesteśmy też otwarci na nowe rynki i myślimy o tym, aby w ciągu najbliższych 2-3 lat rozpocząć działalność jeszcze w innym kraju – dodaje Mariusz Włoczkowski.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...