Biznes na gładko
Gdy startowali, niewiele osób w Polsce słyszało o zabiegach fotodepilacji. Dziś DepilConcept jest największą siecią franczyzową w swojej branży.
DepilConcept to jeden z dwóch kosmetycznych biznesów, który Mariusz Włoczkowski i Marta Szymczak sprowadzili do Polski od portugalskiego właściciela w 2011 roku. Oprócz gabinetów fotoodmładzania i fotodepilacji prowadzą również sieć salonów kosmetyki estetycznej i fryzjerstwa BodyConcept. Jak mówi Mariusz Włoczkowski, o decyzji w inwestycję w licencję master zdecydowało kilka czynników:
– Przede wszystkim był to sprawdzony pomysł biznesowy, posiadający realne i wymierne know-how wypracowane przez praktyków, którzy zdobywali doświadczenie, pracując w korporacjach w różnych branżach, i który został zaadaptowany na nasze lokalne potrzeby. Zachętą były też perspektywy rozwoju rynku depilacji, który w Polsce dopiero raczkował, specjalizacja i profesjonalizacja usług oraz oferta cenowa dostosowana dla mniej zamożnych klientów.
Tworzenie sieci rozpoczęli od otwarcia franczyzowego gabinetu w Lublinie w 2011 roku. Jeszcze w tym samym roku otworzyli własny gabinet w podwarszawskim Piasecznie, który w 2014 roku przekazali franczyzobiorcy.
– Zdecydowaliśmy, że skupimy się na zarządzaniu siecią, a nie własnymi gabinetami, bo wiemy, jak absorbujący jest własny biznes. Obecnie w Polsce działa 25 salonów, wszystkie należą do franczyzobiorców – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju franczyzy i masterfranczyzobiorca DepilConcept w Polsce.
Zdaniem franczyzodawcy sukces tego konceptu to skoncentrowanie się na sprzedaży specjalistycznych usług oraz wsparciu franczyzobiorców w prowadzeniu biznesu. Na tym opiera się współpraca masterfranczyzobiorcy z portugalską centralą i partnerami w Polsce.
– Dla właścicieli DepilConcept ważniejsza od liczby gabinetów jest ich zyskowność. Posiadamy know-how umożliwiające osiągnięcie zysku już w pierwszym miesiącu funkcjonowania, pod warunkiem że partner będzie przestrzegał zasad i postępował zgodnie z wytycznymi. Naszym zadaniem jest dopilnowanie, aby rzeczywiście stosował się do ustalonych reguł. Dzięki temu współpraca na wszystkich szczeblach jest efektywna – wyjaśnia Mariusz Włoczkowski. – Jesteśmy częścią międzynarodowej firmy, która dzieli się swoim doświadczeniem, mamy szansę wdrażać rozwiązania, które sprawdziły się w innym miejscu i gdzie przyniosły wymierne rezultaty. Oczywiście, ciekawe pomysły rodzą się po obu stronach, więc nasi koledzy też często korzystają z naszych pomysłów i rozwiązań – dodaje.
Polscy masterfranczyzobiorcy DepilConcept mogą mieć powody do dumy. Przetrwali boom na usługi fotodepilacji, którym zachłysnęli się konkurenci, ale nie przetrwali próby czasu.
– Utrzymaliśmy się na rynku dzięki konsekwencji. Inni wykorzystując nagłą popularność fotodepilacji, otwierali jeden gabinet za drugim w najdroższych lokalizacjach i wprowadzali do oferty kolejne usługi kosmetyczne niezwiązane z depilacją. Szybko okazało się, że gabinety nie zarabiają na siebie, więc trzeba je zamknąć. W tym przypadku receptą okazała się specjalizacja – to, na czym najbardziej zależy naszym klientkom. Dziś, z 12 sieci działających jeszcze w 2012 roku, pozostali nieliczni – komentuje Mariusz Włoczkowski.
Rok 2014 okazał się dla DepilConcept przełomowy. Franczyzobiorcy, którzy byli już w sieci, zaczęli otwierać kolejne gabinety w swoich miastach. Dziś połowa partnerów prowadzi więcej niż jeden salon.
– Rozmawiając z potencjalnymi franczyzobiorcami, przede wszystkim zwracamy uwagę na motywy i oczekiwania kierujące osobą, która chce dołączyć do naszej sieci. Szukamy takich, które chcą działać w grupie, rozumieją, że franczyza to sprawdzony biznes, dający olbrzymie wsparcie, ale też stawia pewne wymagania, bez których sukces nie jest możliwy. We franczyzie bardzo ważny jest przepływ informacji w obie strony oraz świadomość, że franczyzodawca nie zrobi wszystkiego za mnie. Najlepsi franczyzobiorcy cechują się dużą przedsiębiorczością i konsekwencją w dążeniu do celu, często są to osoby, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty lub chcą mieć więcej niż jeden gabinet po to, aby w którymś momencie uzyskać tak zwany pasywny dochód – opisuje Włoczkowski.
Na otwarcie gabinetu potrzeba ok. 70 tys. zł. Cena uwzględnia zakup licencji, urządzenie lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Franczyzodawca oferuje również pomoc w doborze lokalizacji oraz bieżące wsparcie w prowadzeniu salonu, m.in. w zakresie reklamy czy aspektów księgowo-administracyjnych.
DepilConcept chce w tym roku otworzyć 10 gabinetów, dzięki czemu ma szansę przegonić pod względem liczby placówek Portugalię.
– W najbliższym czasie chcemy przede wszystkim umocnić swoją obecność na polskim rynku i zwiększyć dostępność usług depilacji dla kobiet w całym kraju. Jesteśmy też otwarci na nowe rynki i myślimy o tym, aby w ciągu najbliższych 2-3 lat rozpocząć działalność jeszcze w innym kraju – dodaje Mariusz Włoczkowski.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


