Licencja na burgery

Przedstawiciele Burger Kinga zdecydowali, że będą rozwijać w Polsce sieć franczyzową. Licencje na prowadzenie restauracji zamierzają sprzedawać indywidualnym przedsiębiorcom.
Przez wiele lat na polskim rynku rozwojem sieci Burger Kinga zajmowała się spółka AmRest (która ma w swoim portfolio także m.in. marki KFC, Pizza Hut i Starbucks). Później dołączył drugi operator, grupa Autogrill. Centrala Burger Kinga liczyła na szybsze tempo rozwoju, zarówno w Polsce, jak też południowo-wschodniej Europie. Pod koniec 2014 roku powołała do życia spółkę Burger King SEE, przed którą postawiono zadanie intensywnej rozbudowy sieci w Polsce, Włoszech, Rumunii i Grecji. W tych dwóch ostatnich krajach, ze względu na niestabilną sytuację polityczną, na razie jest to utrudnione, ale w Polsce i we Włoszech spółka ruszyła do pracy. Nad Wisłą od tego roku zdecydowała się sprzedawać franczyzę indywidualnym przedsiębiorcom. Na świecie tak właśnie dzieje się od lat.
– Ponad 99 proc. wszystkich restauracji na świecie działa we franczyzie – potwierdza Przemysław Zacny, development director Burger King Poland. – Burger King przeprowadził analizę wszystkich krajów Europy i Polska została uznana za jedno z dwóch państw o największym potencjale rozwojowym. Aby maksymalnie przyspieszyć ekspansję naszej sieci, wyjątkowo w Polsce zamierzamy rozwijać się zarówno poprzez franczyzę, jak też otwierając własne restauracje.
Przemysław Zacny zapowiedział, że Burger King Poland zainwestuje w tym roku 50 mln zł w rozwój sieci restauracji. A w kolejnych pięciu latach na ten cel przeznaczy w sumie ponad 300 mln zł. Franczyzodawca planuje otwierać około 15 restauracji własnych i tyle samo franczyzowych każdego roku. W 2021 roku chce, żeby polska sieć marki liczyła 200 lokali.
Drugie podejście
Lokale Burger King można otwierać w trzech formatach. Model drive – czyli wolnostojący budynek, budowany od podstaw – to koszt od 3,5 do 4 mln zł. W lokal w formacie inline (z wejściem z ulicy) trzeba zainwestować od 2 do 2,5 mln zł. Natomiast restauracja w food courcie galerii handlowej wymaga nakładów do 1,5 mln zł.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 60 tys. dolarów, przy 20-letnim okresie trwania umowy. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu, plus 5 proc. opłaty marketingowej. Franczyzobiorcy otrzymują wsparcie m.in. w postaci szkoleń dla siebie i personelu, pomocy w negocjacjach umowy najmu lub kupna lokalu czy działki, koncepcji zagospodarowania i projektu architektonicznego lokalu. Burger King Poland skupia się na razie na miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Pożądane lokalizacje to także miejsca przy autostradach, drogach ekspresowych, tranzytowych.
19 kwietnia otwarto restaurację Burger Kinga przy placu Konstytucji w Warszawie. Tym samym historia tej amerykańskiej marki nad Wisłą zatoczyła koło. 24 lata temu, niedaleko tego miejsca (przy placu Zbawiciela) otwierano pierwszy w naszym kraju lokal Burger Kinga. Jednak wówczas ekspansja nie powiodła się. W 2001 roku AmRest odkupił restauracje Burger King od ówczesnego franczyzobiorcy i przekszałcił je w lokale KFC. Burger King wrócił do Polski sześć lat później, w 2007 roku. Po raz kolejny główną rolę odegrał AmRest, tym razem ponownie wprowadzając Burger Kinga na rynek jako franczyzobiorca. Teraz w naszym kraju działa ponad 40 restauracji z logo Burger King. To zdecydowanie nie zaspokaja apetytów właścicieli marki. Burger King Poland planuje szybkie tempo rozwoju, chce otwierać nawet po kilkadziesiąt restauracji rocznie.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej