Mierzą siły na zamiary
Franczyzodawca Blue Shadow chce otwierać nie więcej niż 10-15 sklepów rocznie. Większe tempo rozwoju mogłoby negatywnie odbić się na jakości sklepów.
Blue Shadow to rodzinna firma wywodząca się ze Śląska. Jej korzenie sięgają 2003 roku, kiedy to dwie dwie siostry, Sara i Roma Barna, postanowiły spróbować swoich sił w branży odzieżowej. Zaczynały od handlu towarami polskich i zagranicznych producentów, ale cały czas chciały wejść na rynek z własną kolekcją. Udało się to w 2012 roku. Dziś ich ubrania dostępne są w 28 sklepach, zarówno własnych, partnerskich, jak i franczyzowych.
Trzy sposoby na biznes
Na rozwój we franczyzie siostry zdecydowały się przed trzema laty. Współpracę z Blue Shadow można nawiązać w jednym z trzech modeli. Pierwszy z nich to sklep agencyjny, na którego rozwoju najbardziej zależy franczyzodawcy.
– W takiej formie współpracy, nasza firma jest właścicielem produktów ofertowych, czyli franczyzobiorca nie musi inwestować w zatowarowanie i tym samym, co najważniejsze, nie ponosi ryzyka z tym związanego. Dbamy o to, aby cały asortyment zmieniał się w cyklu około 50 dniowym, przy czym nowe modele dostarczamy minimum dwa razy w tygodniu. Tym, co nas wyróżnia, jest cykl produkcji, który trwa od 7 do 10 dni. Doradcy zatrudnieni w sklepach Blue Shadow przechodzą wstępne oraz okresowe szkolenia w naszej Akademii Blue Shadow, po których otrzymują odpowiedni certyfikat – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.
Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca.
– Drugą formą współpracy jest możliwość prowadzenia sklepu partnerskiego. W tym wariancie partner dokonuje zakupu towaru, więc jest jego właścicielem. Może brać udział w działaniach marketingowych, jest o nich zawsze powiadamiany. Sklep partnerski działa pod szyldem Blue Shadow na wyznaczonej minimum 25 m2 strefie, która zaaranżowana jest według naszego projektu – tłumaczy Agnieszka Falińska.
Marka Blue Shadow jest jeszcze dostępna w formacie tzw. sklepu współpracującego. To dość luźna forma partnerstwa, dedykowana osobom, które chciałyby poszerzyć ofertę istniejącego o konkretne ubrania Blue Shadow.
Wyzwania i szanse
Agnieszka Falińska podkreśla, że największym wyzwaniem w prowadzeniu salony modowego jest zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Ważne jest utrzymanie standardów, które trzeba realizować każdego dnia i w każdej sytuacji. Kluczem jest dobór pracowników, muszą to być osoby pasjonujące się modą i ceniące kontakt z ludźmi. To główne zadanie, które stawiamy przed naszymi kontrahentami – tłumaczy. – Mając do dyspozycji towar projektowany seriami, komplementarnie i w jednej linii stylistycznej oczekujemy nie sprzedaży, a stylizacji. Nie skupiamy się na pojedynczych elementach ubioru, lecz na pełnym wyglądzie naszych klientek.
Na rynku odzieżowym klienci cenią jakość, ale też szukają indywidualności. A ponieważ mogą coraz łatwiej porównywać ceny, to nie chcą przepłacać.
– Odzież to produkt wyjątkowy, warto by był dobrze skrojony i skierowany dla indywidualnego klienta. To bardzo ciężkie, ale i fascynujące zadanie. Tworzenie mody dla kobiet, charakteryzuje ciągłe dążenie do doskonałości przy jednoczesnym dbaniu o nowe kroje, desenie i struktury materiałów. Rynek odzieżowy jest bardzo dynamiczny – podsumowuje Agnieszka Falińska.
Do końca roku sieć Blue Shadow ma urosnąć o 10 sklepów. Docelowo franczyzodawca widzi potencjał na 100 placówek.
– Do każdego otwarcia przygotowujemy się starannie, dlatego rocznie otwieramy nie więcej niż 10-15 sklepów. Skupiamy się nad jakością funkcjonowania salonów, a nie nad ich ilością – zapewnia Falińska.
Więcej o wymogach lokalowych w sieci Blue Shadow można przeczytać w artykule Lokal wybiera franczyzodawca na portalu Lokalnabiznes.pl.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

