Na lodach można zarobić

„Lodowy” rynek wciąż jest nienasycony – mówi Radosław Charubin, właściciel marki Lody Bonano.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Z roku na rok przybywa konceptów, które proponują „lodowy” biznes. Czy nie robi się już zbyt ciasno w tej branży?
U progu lata na rynku – jak co roku z resztą – pojawia się wiele nowych lodziarni. My jednak jesteśmy spokojni o swoją pozycję. Sieć Lody Bonano od lat dynamicznie się rozwija, systematycznie zwiększając liczbę miast i lodziarni, w których dostępne są nasze produkty. Szacujemy, że w szczycie obecnego sezonu pod naszym szyldem będzie działało łącznie 270 punktów. W 2015 roku było ich o ok. 40 mniej, co pokazuje, że rynek wciąż pozostaje nienasycony i jest dostatecznie dużo miejsca dla podobnych przedsięwzięć w wielu miejscach kraju. Warto też dodać, że wraz z rozwojem sieci duży nacisk kładziemy również na wsparcie samej marki Lody Bonano. Ogólnopolskie kampanie reklamowe, stała obecność w mediach, liczne atrakcje dla klientów i ciekawe akcje promocyjne – wszystkie te działania podnoszą rozpoznawalność naszej marki, tym samym zwiększając szanse na sukces nowych lodziarni.
Jakie opcje współpracy mają do wyboru Państwa franczyzobiorcy?
Wsłuchując się w głosy płynące z rynku oraz analizując sugestie naszych obecnych i potencjalnych partnerów, stworzyliśmy koncept franczyzowy, oparty o cztery formy współpracy. Pierwsza z nich to sprzedaż lodów we własnym lub wynajętym lokalu o powierzchni od 10 do 25 m2. Rozwiązanie to dedykowane przede wszystkim jest dla osób niemających doświadczenia w branży gastronomicznej lub spożywczej. Preferujemy przy tym lokalizacje w centrum miasta, przy głównej ulicy, przy deptaku – czyli wszędzie tam, gdzie panuje duży ruch pieszych. Drugi typ to lodziarnia w istniejącym już miejscu, z wykorzystaniem jak najmniejszej powierzchni lokalu (od 3 m2). Jest to wariant dla osób posiadających np. pizzerię, restaurację, bar, sklep spożywczy itp. chcących poszerzyć swój asortyment o lody świderki. Wymagany jest przy tym lokal z możliwością montażu okienka sprzedażowego. Trzecie rozwiązanie, czyli wyspa lodowa, umożliwia całoroczną sprzedaż lodów. Do tego niezbędne jest miejsce w galerii handlowej o powierzchni ok. 8 m2. Ostatni model współpracy to lodobusy, czyli mobilne lodziarnie, które można przemieszczać w dowolne miejsca przy pomocy zwykłego samochodu osobowego.
Czy w tym sezonie wprowadzacie jakieś nowości do oferty franczyzowej?
Przygotowaliśmy nową wersję lodobusa. Od tego roku, oprócz opcji standardowej, oferujemy franczyzobiorcom także lodobus premium. W tej wersji zwykła identyfikacja wizualna zastąpiona została gładkim, odpornym na zginanie, lekkim materiałem elewacyjnym. Dzięki temu uzyskaliśmy ekskluzywny wygląd, który z pewnością spełni nawet najbardziej rygorystyczne wymogi odnośnie reklamy zewnętrznej. Wariant ten skierowany jest np. do miast o wysokich wartościach historycznych, w których określony obszar objęty został wpisem do rejestru zabytków. Co istotne, lodobus z pełnym wyposażeniem można kupić lub – to również tegoroczna nowość – wydzierżawić na czas trwania sezonu (minimum 5 miesięcy).
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...