Współpraca na nowych zasadach

O zmianach w koncepcie franczyzowym sieci Komfort i nowym wizerunku sklepów opowiada Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych spółki Sklepy Komfort.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Komfort zmienił warunki inwestycji w koncept franczyzowy oraz zasady współpracy. Na czym dokładnie polega ta zmiana?
Wprowadziliśmy model franczyzy depozytowej. Od teraz, aby wejść w biznes pod szyldem naszej sieci, wystarczy dysponować lokalem o powierzchni od 250 do 400 m2 oraz kapitałem w wysokości 50 tys. zł netto. Resztę kosztów związanych z wyposażeniem i zatowarowaniem sklepu ponosi Komfort. Wyeliminowaliśmy wiele niedogodności, które są chlebem powszednim w tradycyjnym biznesie, m.in. wysoką inwestycję początkową, finansowanie zatowarowania, kredyty kupieckie oraz niesprzedane końcówki kolekcji. To centrala jest właścicielem asortymentu do momentu, kiedy trafi on w ręce klienta. Dzięki temu zmniejszyliśmy do minimum ryzyko błędów możliwych do popełnienia przez franczyzobiorcę.
Na czym zarabia franczyzobiorca?
Franczyzobiorca wynagradzany jest prowizyjnie za sprzedaż zarówno towaru, jak i usług związanych m.in. z montażem czy sprzedażą ratalną. Co ważne, mam tu na myśli zarówno prowizje od sprzedaży w salonie, jak i od zamówień składanych online, które dany sklep realizuje. Może również liczyć na premie za wzorcowe zarządzanie biznesem. Kluczem do wiedzy na ten temat są szkolenia, z których korzystają zarówno partnerzy, jak i ich pracownicy. Uczymy ich technik efektywnej sprzedaży i obsługi klienta, procedur związanych z prowadzeniem sklepu oraz przekazujemy informacje o oferowanych produktach. Wszystko odbywa się w formie szkoleń online, które można odbyć i zaliczyć bez konieczności opuszczania sklepu. Nasz nowy koncept franczyzowy upraszcza biznes i jasno określa granice odpowiedzialności franczyzodawcy i franczyzobiorcy. To dobrze wpływa na jakość współpracy, co jest w interesie obu stron.
Jakie obowiązki leżą zatem po stronie franczyzobiorcy?
Franczyzobiorcy Komfortu ponoszą odpowiedzialność za sprzedaż produktów w sklepie oraz dbają o profesjonalną obsługę klienta – doradztwo, dostawę zakupionego towaru do odbiorcy i montaż pokryć podłogowych. W każdej placówce obowiązują jednakowe standardy sprzedaży, które firma regularnie kontroluje. Profesjonalna obsługa klienta to jeden z wyróżników marki Komfort, dlatego klient ma być wszędzie obsługiwany tak samo dobrze. To jeden z istotnych czynników, który pozwala zagwarantować partnerom i całej firmie odpowiednio wysokie obroty.
Podobno sklepy zmieniły wizerunek i wystrój wnętrza. Jak teraz wyglądają?
Projekt, w oparciu o który tworzymy nasze nowe salony otrzymał nagrodę Best Shop Concept 2015 w kategorii „Remodeling”. Postawiliśmy przede wszystkim na komfort klienta. Sklepy mają przejrzysty i funkcjonalny układ. Wnętrza podzieliliśmy na strefy produktowe, zadbaliśmy o odpowiednią ekspozycję towarów (łatwy dostęp, dobra widoczność), a także praktyczne udogodnienia dla klientów. Mamy specjalne stanowiska i plansze edukacyjne, na których można poznać oraz porównać cechy i właściwości produktów (m.in. sploty wykładzin, parametry paneli poszczególnych klas). Wystrój sklepu utrzymany jest w bieli i szarościach. Jest nowocześnie i elegancko, ale i przyjaźnie. Zachęcamy klientów, aby po obejrzeniu oferty usiedli wygodnie w strefie obsługi i na spokojnie przy kawie, dokonali wyboru najlepszego produktu. Oczywiście przy fachowym wsparciu naszego doradcy. Stawiamy również na wielokanałowy kontakt z klientem. Klienci często przed wizytą w sklepie przeglądają naszą ofertę online. Teraz interesujące ich produkty mogą zapisać w koszyku, a następnie szybko odtworzyć je na ekranie dotykowym, który jest elementem wyposażenia każdego nowego sklepu. To znacząco skraca czas poszukiwań, a tym samym ułatwia i zakupy, i pracę naszych doradców. I w drugą stronę – klient za pomocą ekranu dotykowego może zapisać produkty, które spodobały mu się w sklepie, a następnie kupić je online. Dostarczy mu je najbliższy sklep. Dla klienta to wygoda, a dla naszych partnerów franczyzowych dodatkowe źródło dochodu, generowane z zakupów online.
Jak jeszcze wspieracie partnerów?
Przede wszystkim działaniami marketingowymi, realizowanymi zarówno na poziomie lokalnym, jak i w skali całego kraju. Nasza oferta promowana jest w kampaniach telewizyjnych, radiowych, w prasie i Internecie. Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie klienci mogą poszukiwać inspiracji i informacji o podłogach – na portalach i w magazynach budowlanych, wnętrzarskich, a także kobiecych (bo jak wynika z badań to panie są głównym decydentem i inspiratorem zakupów do domu), w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube), w gazetkach dystrybuowanych bezpośrednio do domów potencjalnych klientów. Pokazujemy trendy, podpowiadamy i doradzamy, ale także docieramy z komunikatem na temat najlepszych cen. Komunikacja marketingowa, nowy wystrój sklepów, wielokanałowość sprzedaży, nowe zasady współpracy z partnerami – to są wszystko elementy ważnych i dobrych zmian wizerunkowych, które przechodzi marka Komfort. Widzimy już ich efekty, są bardzo satysfakcjonujące.
Ile aktualnie działa sklepów Komfort?
Sieć Komfort liczy w sumie ponad 100 sklepów – zarówno własnych jak i franczyzowych. Wśród nich jest siedem lokali franczyzowych otwartych na nowych zasadach współpracy. Na przełomie maja i czerwca dołączy do nich kolejny. Przewidujemy, że do końca 2016 roku w nowym modelu franczyzowym otwartych zostanie jeszcze mniej więcej 20 placówek. Zlokalizowane będą w miastach, których liczba mieszkańców zawiera się w przedziale 30-100 tysięcy.
Rozmawiała Magdalena Kurda
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...