Franczyzobiorca skuszony smakiem

Nasser Naji tak pokochał lody Consonni, że postanowił otworzyć kawiarnię pod tą marką.
Nasser Naji pochodzi z Libanu. Przed laty przyjechał na studia do Polski, na Politechnikę Częstochowską. Właśnie w Częstochowie usłyszał o lodach Consonni.
– Żeby przekonać się, czy rzeczywiście są tak pyszne, jak mówią ludzie, pojechałem do Kamyka koło Częstochowy, gdzie wówczas firma dopiero wystartowała – opowiada Nasser Naji. – Faktycznie, lody były wyśmienite. A znam się na tym, bo w moim rodzinnym kraju lody to wielki przysmak. W Libanie je się ich dużo, są zrobione według świetnych przepisów. W Polsce trudno było mi odnaleźć taki smak. Aż trafiłem na Consonni. To był 1996 rok. Od tamtej pory obserwowałem, jak firma się rozwija i rozrasta.
Z włoskim rodowodem
Korzenie marki Consonni sięgają do Włoch, gdzie powstała na początku XX wieku. W Polsce jej rozwojem od 1999 roku zajmuje się rodzina Bartelaków. W tej chwili w Polsce działa 20 lokali marki, z czego 9 własnych i 11 franczyzowych. Choć nie jest to franczyza standardowa.
– Nie chcemy tworzyć sieci jednakowych lokali, nie różniących się niczym od siebie – podkreśla Dominik Bartelak, zajmujący się rozwojem systemu placówek Consonni. – Każda cukiernia czy kawiarnia jest inna, ma własny klimat, własną aranżację i indywidualną nazwę. Oczywiście nie oznacza to, że naszych partnerów nie obowiązują żadne ramy współpracy.
W asortymencie firmy znajdują się lody, kawa, wyroby cukiernicze, czekoladki, pieczywo oraz produkty delikatesowe, sygnowane logo Folwark Kamyk (np. przetwory, konfitury, miody itp.). W każdym lokalu, otwieranym przez partnera muszą się znaleźć lody i kawa – jeśli nie do konsumpcji na miejscu, to na wynos.
– Poza tym właściciel każdego lokalu tak komponuje swoją ofertę, wybierając spośród naszych produktów, by jak najlepiej dostosować ją do potrzeb lokalnego rynku – tłumaczy Dominik Bartelak. – Oprócz tego może też sprzedawać własną drobną ofertę gastronomiczną, będącą uzupełnieniem menu, np. gofry czy zapiekanki.
Nie ma też jednorodnej koncepcji wizerunkowej lokali. Wystrój wnętrza jest zawsze wypadkową koncepcji franczyzodawcy i franczyzobiorcy.
– Jako architekt projektuję takie wnętrza, dostosowując je do możliwości finansowych partnera, konkretnej lokalizacji – dodaje Dominik Bartelak. – Lokale mogą być nastawione na konsumpcję na miejscu, zamówienia na wynos lub połączenie tych form obsługi.
Trochę Włoch, trochę Libanu
Nasser Naji z rodziną w pewnym momencie musiał przeprowadził się z Częstochowy do Warszawy.
– Szybko zacząłem tęsknić za wyrobami Consonni. I choć z zawodu jestem instruktorem fitness, to zdecydowaliśmy z żoną, że otworzymy w stolicy kawiarnię – opowiada. – Ja mam gotowanie we krwi, zawsze pomagałem mamie w kuchni.
Lokal znaleźli na Starych Bielanach. Wymagał generalnego remontu.
– Wiele osób wątpiło, czy w tej lokalizacji kawiarnia ma szanse na powodzenie. Ale wierzyłem w potencjał tego miejsca – wspomina Nasser Naji. – Wiedziałem, jak powinno wyglądać i trzymałem się swojego projektu. Było to możliwe dzięki temu, że franczyza Consonni to bardziej układ partnerski, nie wymaga dostosowywania się do jednego wzorca. Mogłem jednak liczyć na pomoc franczyzodawcy, doradzał mi m.in. w doborze i ustawieniu urządzeń, szukaniu dobrych dostawców.
Lokal zaaranżowano w taki sposób, by nawiązywał do włoskiej stylistyki, a jednocześnie zachował charakter budynku, pochodzącego z lat 50. ubiegłego wieku. W Caffee Consonni można np. zobaczyć pięknie wyeksponowane stare cegły. Kawiarnia ruszyła w lutym ubiegłego roku. Zima to nienajlepszy okres dla biznesów gastronomicznych.
– Faktycznie, zimowe miesiące są najtrudniejsze do przetrwania. Ale już od marca zaczyna się większy ruch – mówi Nasser Naji. – Dziś mogę już powiedzieć, że klienci polubili naszą kawiarnię. Przyjeżdżają specjalnie do nas z Bemowa, Ursynowa, czy nawet Piaseczna. Nic dziwnego, sprzedajemy dobre, zdrowe produkty, bez konserwantów i polepszaczy. Droższe od tych dostępnych w sklepach, ale o wiele lepszej jakości. Nasz chleb zachowuje świeżość nawet przez 4-5 dni. Lody nakładamy nie gałkownicą, ale specjalną łyżką, jak to się robi we Włoszech. Nie sprzedajemy alkoholu, bo chcemy, aby przychodziły do nas dzieci, kobiety w ciąży, całe rodziny. Oprócz produktów Consonni można u nas zjeść też libańskie przekąski, które sam przygotowuję – dodaje.
Obecnie Consonni szuka franczyzobiorców w dużych miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Kielcach, Opolu, Lublinie, Rzeszowie oraz na Górnym Śląsku. Koszty inwestycji w lokal to wydatek od 3 do 4,5 tys. zł na metr kwadratowy (z remontem i wyposażeniem). Opłata wstępna wynosi 12 tys. zł, w tym zawiera się m.in. projekt lokalu, konsultacje w trakcie jego przygotowywania, szkolenia pracowników.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej