Nowy szef w Złotych Łukach

McDonald’s Polska ma nowego prezesa. Został nim Adam Pieńkowski, związany z firmą od 10 lat. Czy to oznacza rewolucję w polskiej sieci?
Nowy szef McDonald' Polska jest absolwentem wydziału marketingu i zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przed 2006 rokiempracował w Levi’s Poland i Kraft Food, Inc., zajmując różne stanowiska w działach marketingu na poziomie rynku polskiego i w strukturach międzynarodowych. Karierę w McDonald's rozpoczął od działu marketingu, w którym po dwóch latach pracy awansował na stanowisko dyrektora. W 2013 roku przeszedł do McDonald’s Niemcy, gdzie odpowiadał za budowanie strategii marketingowej. Do Polski wrócił z początkiem września ubiegłego roku. Nadzorował pracę działów marketingu, business insight, operacyjnego i digital. Teraz stanął na szczycie polskiego oddziału światowego giganta fast foodowego.
– Przejmuję zarządzanie firmą, która jest w znakomitej kondycji. Moim zadaniem będzie utrzymanie długoterminowego stabilnego rozwoju i pozytywnych wyników biznesowych McDonald’s Polska – deklaruje Adam Pieńkowski. – Jako osoba, która pracowała w marketingu w różnych branżach, od przeszło 20 lat stawiam na budowanie zaufania do marki i postrzegania McDonald’s jako firmy nowoczesnej i otwartej na nowe zachowania konsumentów, nowe trendy. Satysfakcja gości jest dla mnie kwestią równie priorytetową. Niezależnie od indywidulanych upodobań nasi goście powinni czuć, że w naszej ofercie znajdą to, co lubią, podane tak, jak lubią. McDonald’s jest i będzie marką ludzi – naszych gości oraz naszych franczyzobiorców, partnerów biznesowych i pracowników. Tkwi w nich wszystkich ogromny potencjał. Ten ludzki wymiar naszej działalności ma dla mnie kluczowe znaczenie.
Dotychczas szefem polskiego McDonaldsa był Kristof Hanko. Czemu odszedł ze stanowiska?
– To nie jest żadna rewolucyjna zmiana czy działanie kryzysowe, ale raczej naturalna sukcesja – zapewnia Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska. – Wynika też z dalszych planów zawodowych poprzedniego dyrektora generalnego, który nadal będzie związany z marką McDonald's.
Co o zmianie na fotelu prezesa sieci mówią franczyzobiorcy? Nastroje są pozytywne i raczej nikt nie spodziewa się rewolucji.
– Nowy prezes jest związany z McDonald's od 10 lat i bardzo dobrze zna specyfikę firmy. Nie podejrzewam, żeby chciał wprowadzać istotne zmiany we współpracy z franczyzobiorcami. Zwłaszcza, że ta współpraca wygląda nieźle, podobnie jak wyniki spółki w Polsce. Adam Pieńkowski ma dobre relacje z właścicielami restauracji. Myślę, że możemy spodziewać się kontynuacji obecnej strategii rozwoju sieci w kraju – mówi Tadeusz Staśkiewicz, franczyzobiorca pięciu restauracji McDonald's.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej