Mało zamknięć – dobra wróżba

Odzieżowy Quiosque przekonuje, że dwa sklepy zamknięte w 2015 roku to wynik napawający optymizmem. A ile było otwarć?
Marka Quiosque kieruje swoje ubrania do kobiet powyżej trzydziestego roku życia, które chcą czuć się elegancko i swobodnie, niezależnie od okazji. Obecnie w sieci działa 129 sklepów, w tym pięć outletów. Franczyzodawca prowadzi też sklep internetowy. Od początku roku salony Quiosque pojawiły się m.in. w Warszawie, Toruniu i Gdańsku. W 2015 roku liczba otwarć sięgnęła 19, a dwa sklepy z rynku zniknęły. To, zdaniem przedstawicieli sieci, świadczy o dobrej jakości oferty franczyzowej.
– Spójrzmy na liczbę partnerów, którzy rezygnują z naszej franczyzy. W 2015 roku było ich tylko dwóch, gdzie jeden z nich zrezygnował ze względu na wyprowadzkę z kraju. Przybywa natomiast takich franczyzobiorców, których liczba lokalizacji wciąż się poszerza. Warto też wspomnieć o partnerach, którzy są z nami od początku istnienia firmy i nadal cieszą się satysfakcjonującą współpracą. Uważam, że przedsiębiorca w naszym modelu może z powodzeniem poradzić sobie z prowadzeniem trzech do czterech sklepów – mówi Aleksandra Podsiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque.
Ostatnie otwarcie salonu Quiosque miało miejsce centrum handlowym Morena w Gdańsku. To drugi, po lokalu w Galerii Przymorze, sklep tej marki w mieście. W centrum handlowym Fashion House znajduje się też jeden z outletów marki. Nowy lokal w centrum handlowym Morena zajmuje powierzchnię 184 m2. W gdańskim salonie klientki oprócz ubrań znajdą akcesoria modowe: torebki, szale i apaszki oraz biżuterię. W maju miało też miejsce otwarcie w katowickim centrum handlowym Trzy Stawy.
Franczyza Quiosque opiera się na modelu depozytowym. Oznacza to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów zatowarowania. Ubrania do momentu sprzedaży klientowi końcowemu pozostają własnością franczyzodawcy. Franczyzobiorca jest natomiast wynagradzany na podstawie wyników sprzedaży, od których otrzymuje prowizję.
Średni koszt związany z adaptacją metra kwadratowego salonu to ok. 2,5 tys. zł netto. Więcej o wymogach lokalowych w sieci Quiosque można przeczytać w artykule Moda na morzem na portalu Lokalnabiznes.pl.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej