Makarony nad morzem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przełom maja i czerwca to intensywny czas dla spaghetterii pod szyldem Makarun Spaghetti & Salad. Właśnie otworzyły się lokale w Łebie i przy krakowskim Rynku, a na początku czerwca rusza kolejny, przy ul. Chmielnej w Warszawie. Spaghetteria w Łebie ma o tyle wyjątkowy charakter, że jest pierwszym sezonowym lokalem sieci.
– Razem z żoną wynajmujemy pokoje dla turystów. W tym samym budynku mieliśmy jeszcze wolne pomieszczenia. Pomyśleliśmy, że warto je wykorzystać – mówi Wiesław Peta, franczyzobiorca Makaruna z Łeby. – Pomyśleliśmy o gastronomii, bo ludzie, zwłaszcza na wakacjach, chętnie zaglądają do takich lokali.
Wprawdzie żona pana Wiesława skończyła szkołę gastronomiczną, ale nigdy nie pracowała w tym zawodzie. Nie mając doświadczenia w branży, małżonkowie zdecydowali się skorzystać z oferty franczyzowej którejś z sieci gastronomicznych. Wybrali Makarun Spaghetti & Salad. Lokal nie był przystosowany do wymogów restauracyjnych, więc wymagał sporych nakładów finansowych.
– To, co mogliśmy, robiliśmy sami, aby zaoszczędzić na wydatkach – opowiada Wiesław Peta. – Nie potrzebowaliśmy przecież specjalnej ekipy np. do skręcania czy wieszania mebli.
Lokal ma 30 m2 i wystrojem wnętrza nawiązuje do nadmorskiej lokalizacji. Na ścianach wiszą m.in. okrętowe liny, koło sterowe. Właściciele planują, że restauracja będzie działać do końca września, może trochę dłużej – wszystko zależy od pogody.
– W sezonie wakacyjnym w Łebie jest około 100 tys. turystów. Po sezonie, zostaje zaledwie 3,5 tys. osób – mówi Wiesław Peta. – Wtedy część restauracji się zamyka, bo po prostu nie ma klientów.

Opłata za przystąpienie do sieci Makarun Spaghetti & Salad wynosi 16 tys. zł (z możliwością rozbicia na raty). Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł. Franczyzobiorca zostaje przeszkolony do kompletnego zarządzania swoją spaghetterią: od przygotowywania potraw przez rekrutację pracowników, aż po jakość obsługi klientów. Marka planuje rozwój również poza granicami Polski.
– Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Rumunii, Holandii, Anglii, Irlandii i Niemiec – mówi Marcin Szworak, franczyzodawca Makaruna. – W tej chwili szukamy tam odpowiednich lokali. Równolegle pracujemy też nad podniesieniem standardów obsługi w naszej sieci, prowadzimy w tym celu szkolenia dla franczyzobiorców i ich personelu. Wprowadzamy również nowe aranżacje niektórych lokali. Chodzi o te znajdujące się w prestiżowych lokalizacjach, jak krakowski Rynek czy warszawska ul. Chmielna. Chcemy w takich miejscach odejść od stylu fast foodu i zaproponować nowoczesny design.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €