Moodo będzie rosnąć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Moodo chce trafić w gusta kobiet ceniących lekki, casualowy styl z elegancją, dobrą jakością oraz przystępną ceną. Obecnie pod tym szyldem działa ok. 150 salonów w Polsce, Czechach i na Słowacji. Ubrania są też dystrybuowane na Białorusi, Ukrainie oraz w Rosji. Ostatnio salony Moodo pojawiły się m.in. w: Grudziądzu, Jaworznie, Białymstoku, Podkowie Leśnej, Raciborzu, Turku, Lublińcu oraz Gorzowie. Franczyzodawca liczy, że w tym w roku w Polsce sieć zyska nawet do 30 nowych lokalizacji.
– Sklepy naszej marki otwieramy przede wszystkim w galeriach handlowych, ale także w atrakcyjnych lokalizacjach przy głównych handlowych ulicach miast o liczbie ludności od 25 tys. – mówią franczyzodawcy.

Współpracę z Moodo można nawiązać w dwóch modelach – partnerskim i depozytowym. W tym pierwszym partner kupuje poszczególne kolekcje za gotówkę i nie musi dostosowywać lokalu do standardów sieci. To propozycja np. dla właścicieli sklepów multibrandowych. W przypadku modelu depozytowego franczyzobiorca adaptuje lokal zgodnie z wytycznymi Moodo i przestrzega jego standardów ekspozycji towaru i obsługi klienta. Nie ponosi natomiast kosztów zakupu towaru, a zarabia na prowizji od jego sprzedaży. Minimalna prowizja w przypadku modelu depozytowego sięga 32 proc. Jej wysokość zależy od  nakładów poniesionych przez franczyzobiorcę.

Sklepy Moodo powstają w lokalach o powierzchni 60-80 m2. Adaptacja i wyposażenie lokalu zgodnie z wymogami franczyzodawcy wymaga inwestycji na poziomie 500-800 zł/m2. Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie franczyzodawcy i kierownika regionalnego w zakresie urządzenia sklepu, a także na późniejszych etapach współpracy.

W 2015 roku salony Moodo zostały poddane remodellingowi. Jak tłumaczy franczyzodawca, wystrój stał się bardziej kobiecy i współczesny, tak by odpowiadać aktualnym trendom wnętrzarskim. Przeprojektowane zostało również logo sieci. Więcej o zmianach można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Moodo odświeżone.

Jak wynika z „Raportu o franczyzie w Polsce 2016”, branża odzieżowa jest trzecią (po gastronomii i branży spożywczej) pod względem liczebności systemów franczyzowych. Na koniec ubiegłego roku na rynku działało 151 konceptów modowych – o trzy więcej niż w 2014 roku. Liczba jednostek franczyzowych zbliżyła się natomiast do 3,7 tys.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €