Nowe hotele na wakacje

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Polsce do niedawna były tylko trzy hotele z szyldem ibis Styles – w Bielsku Białej, Wrocławiu i Wałbrzychu. W maju dołączył do nich obiekt w Białymstoku. Na czerwiec zaplanowano trzy kolejne otwarcia. Pierwsze już się odbyło – 2 czerwca ruszył ibis Styles Gniezno Stare Miasto. Hotel zlokalizowany jest w samym centrum Gniezna, przy skrzyżowaniu ulic Bolesława Chrobrego i Jana III Sobieskiego. Oferuje 70 pokoi dla 160 gości. Wśród nich są cztery pokoje przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz szesnaście dedykowanych rodzicom z dziećmi – z czterema miejscami do spania oraz telewizją z kanałami dziecięcymi. W całym budynku dostępne jest darmowe Wi-Fi. W hotelu znajdują się także cztery w pełni wyposażone sale konferencyjne. Wystrój wnętrz nawiązuje do historii miasta i pierwszych polskich królów.
Jeszcze przed wakacjami do sieci ibis Styles dołączą hotele w Siedlcach i Nowym Sączu. A w przyszłym roku powstaną kolejne inwestycje związane z tą marką – zapowiada Hanna Bernakiewicz z Grupy Hotelowej Orbis.

Ibis Styles to marka hoteli ekonomicznych, należąca do AccorHotels, największego światowego operatora hotelowego. W sieci funkcjonują też marki ibis oraz ibis budget. W sumie pod tymi trzema szyldami na całym świecie działa prawie 1,9 tys. hoteli w 63 krajach.

W Polsce, ale także w 15 innych państwach (m.in. Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech) wyłącznym licencjonodawcą marek należących do AccorHotels jest Grupa Hotelowa Orbis. Otwierane przez nią hotele, oprócz tych z rodziny ibis, funkcjonują pod szyldami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure. Ich standard jest bardzo zróżnicowany – od 1 do 5 gwiazdek. W sumie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Orbis oferuje 19 tys. pokoi w ponad 100 obiektach. Jednym z najważniejszych kryteriów włączenia hotelu do grupy Orbis jest lokalizacja oraz wielkość budynku. Strategia rozwoju zakłada przyłączanie do sieci obiektów nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych, gdzie Orbis jeszcze jest nieobecny. Najważniejszym warunkiem jest posiadanie przez miasto potencjału biznesowego lub biznesowo-turystycznego. Właściciel hotelu nie musi mieć doświadczenia w branży hotelowej, ponieważ otrzyma bieżące wsparcie potrzebne do prowadzania działalności, m.in. pomoc w czasie budowy lub modernizacji obiektu, system rezerwacji, wsparcie marketingowe i operacyjne w bieżącej działalności.

Według danych GUS w połowie 2015 r. w Polsce było 2,3 tys. hoteli. Jakieś 15 proc. z nich działa we franczyzie. Polski rynek hotelarski cały czas się rozwija. W latach 2012-2015 przybyło około 300 obiektów hotelowych. Ponad jedna trzecia wszystkich pokoi hotelowych jest skoncentrowanych w 16 miastach wojewódzkich (przoduje oczywiście stolica). GUS obliczył, że liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych w 2015 r. wyniosła 26,9 mln (+ 7,2 proc. r/r), z czego 17,5 mln zatrzymało się w hotelach (+ 8,9 proc. r/r). We wspomnianym czasie na rynku hotelowym działały 24 polskie sieci (145 hoteli i ponad 16 tys. pokoi) oraz 15 międzynarodowych (158 hoteli i ponad 25 tys. pokoi). W latach 2014-2015 przybywało jednak tylko obiektów skupionych w sieciach międzynarodowych. Zdaniem ekspertów ta ekspansja znacznie osłabia pozycję hoteli niezrzeszonych, tym bardziej, że sieci utrzymują niskie ceny dla klientów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €