Ambitne plany
Właściciel Depilove chce zbudować sieć franczyzowych gabinetów, w których będzie można poddać się depilacji oraz zrobić manikiur i pedikiur. Czy to mu się uda?
Właściciel marki chce nawiązać współpracę zarówno z przedsiębiorcami, którzy są w stanie całkowicie poświęcić się biznesowi, jak i inwestorami, dla których będzie to jedna z działalności. – Wówczas stawiamy tylko jeden warunek. Inwestor musi zatrudnić menedżera, który będzie nadzorował działalność salonu – mówi Barbara Jaciubek, odpowiedzialna za rozwój działalności i marki Depilove Wax & Nails Experts.
Jeśli franczyzobiorcą Depilove będzie chciał zostać ktoś z doświadczeniem w branży, to franczyzodawca rekomenduje, aby zajął się tylko zarządzaniem salonem, a nie stałą pracą na którymś ze stanowisk.
– Dobrze, jeśli umiałby zrobić depilację lub manikiur czy pedikiur, bo w sytuacji kryzysowej mógłby zastąpić któregoś z pracowników. Ale na co dzień powinien tylko nadzorować działalność gabinetu. Nie da się być dobrym pracownikiem i menedżerem jednocześnie – stwierdza Sebastian Tatarek, współpracownik w ramach projektu Depilove.
Potencjalny franczyzobiorca marki powinien mieć od 50 do 180 tys. zł na inwestycję (im większy gabinet, tym więcej trzeba zainwestować, szczególnie jeśli jest tworzony od zera). Lokal powinien mieścić się przy głównej ulicy w ciągu komunikacyjnym albo w sąsiedztwie biurowców lub centrów handlowych. Gabinet nie powinien mieć mniej niż 45 m2 powierzchni. Muszą się w nim zmieścić co najmniej 2-3 gabinety zabiegowe do depilacji i dwa stanowiska do manikiuru. Właściciel marki chce otwierać franczyzowe gabinety w miejscowościach zamieszkałych przez minimum 40 tys. mieszkańców.
– Kiedyś depilacja była usługą, z której korzystały prawie wyłącznie panie, usuwając przede wszystkim włoski z twarzy i sezonowo owłosienie z nóg. Aktualnie w przychodach gabinetów silną pozycję ma również depilacja miejsc intymnych, która jeszcze kilka lat temu była marginalna. Inaczej rozkłada się też struktura klientów – z naszych usług korzysta już 30 proc. panów. Poza tym teraz liczy się specjalizacja. Dlatego w ofercie mamy cztery metody usuwania nadmiernego owłosienia. Inną dla kobiet, pań w ciąży, mężczyzn, a jeszcze inną dla sportowców – mówi Sebastian Tatarek.
Na razie Depilove ma tylko jeden własny salon, który działa od 2013 roku. Nie wiadomo czy właścicielowi firmy uda się zbudować sieć franczyzową. Tym bardziej, że potencjalni franczyzobiorcy mają z czego wybierać, bo w branży kosmetycznej działa 58 systemów franczyzowych. Jedną z konkurencyjnych sieci dla Depilove jest choćby DepilConcept, który specjalizuje się w usługach depilacji i fotodepilacji i liczy już 26 gabinetów. Otwarcie biznesu pod marką DepilConept wiąże się z wydatkiem 90 tys. zł. Tyle trzeba mieć na licencję z gotowym know-how, urządzenie 40-metrowego lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i pracowników.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


