Włoski przepis na biznes

Zanim franczyzobiorca Sicilia Pizza e Pasta zdecyduje się na otwarcie restauracji, dostanie od licencjodawcy biznesplan, oceniający koszt inwestycji i szanse powodzenia lokalu.
Kuchnia włoska cieszy się nad Wisła niesłabnącym powodzeniem. Z raportu „Talerz Polaka 2015”, przygotowanego przez PizzaPortal.pl wynika, że to właśnie dania rodem z Italii Polacy zamawiają najczęściej – to aż 54 proc. wszystkich złożonych zamówień. Wśród nich króluje oczywiście pizza, ale oprócz niej nasi rodacy lubią też inne włoskie specjały, jak chociażby pasty, czyli makarony.
Włoskie menu to znak rozpoznawczy trattorii – pizzerii Sicilia Pizza e Pasta. Na Śląsku, gdzie 18 lat temu powstała pierwsza restauracja, marka ma już ugruntowaną pozycję. Dwie restauracje pod jej szyldem działają w Katowicach, trzecia jesienią zostanie otwarta w Bielsku-Białej. Właściciel lokali, rodowity Sycylijczyk, teraz chce rozwijać koncept także poprzez franczyzę.
Plan na biznes
Sicilia Pizza e Pasta to propozycja dla większych miast, liczących od 100 tys. mieszkańców. Docelowo franczyzodawca chciałby zbudować sieć liczącą około 20 restauracji. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem wielkości 120-140 m2.
– Możemy pomóc w wyborze najlepszej lokalizacji – zapewnia Krzysztof Kmietowicz, menedżer ds. rozwoju sieci Sicilia Pizza e Pasta. – Pod kątem konkretnego miejsca przygotujemy badanie lokalnego rynku, nasi architekci sprawdzą warunki techniczne lokalu. Na tej podstawie zrobimy dla potencjalnego franczyzobiorcy bezpłatny biznesplan, który będzie zawierał koszty inwestycji i oceniał szanse powodzenia restauracji. Dysponując taką analizą, kandydat na franczyzobiorcę zdecyduje, czy chce otworzyć lokal w danym miejscu i czy podpisuje z nami umowę.
Inwestycja w restaurację zaczyna się od 200 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Architekci przygotują dla franczyzobiorcy dokładny projekt lokalu (wraz z elewacją), który jest jednak dodatkowo płatny. Minimum miesiąc przed otwarciem personel oraz właściciel zaczną szkolenia.
– Uświadomimy też franczyzobiorcę, czego może się spodziewać w pierwszych miesiącach działalności restauracji, jakie powinien podjąć działania promocyjne, by lokal zaistniał na rynku – mówi Krzysztof Kmietowicz. – Trzeba liczyć się z faktem, że pierwsze pół roku to rozkręcanie się biznesu. W tym czasie może być konieczne dofinansowywanie jego działalności.
Oryginalne receptury
Franczyzobiorca będzie korzystał ze strony internetowej przygotowanej przez franczyzodawcę oraz wypróbowanych sposobów uzyskania zamówień (np. portale typu Pyszne.pl oraz Pizzaportal.pl). Miesięczne opłaty to 5 proc. od obrotu netto (w tym zawiera się opłata franczyzowa i marketingowa). W większość produktów, zwłaszcza tych kluczowych, franczyzobiorcy będą się zaopatrywać w centrali.
– Chodzi o utrzymanie standardów jakości. Takie rzeczy jak np. szynka parmeńska, czy specjalna oliwa sprowadzamy prosto z Włoch – tłumaczy Krzysztof Kmietowicz. – Natomiast świeże mięso, nabiał i warzywa franczyzobiorcy będą mogli kupować od lokalnych dostawców.
Restauracje Sicilia Pizza e Pasta dużą część zamówień realizują w dostawie. Przygotowują też catering np. na przyjęcia firmowe.
– Dbamy o to, by nasze menu było wierne oryginalnym włoskim recepturom, by klienci mogli się napić dobrego wina – podkreśla Krzysztof Kmietowicz. – Nasz produkt to półka średnia, lub nawet średnio-wyższa. Jednak coraz więcej Polaków przekonuje się, że czasem warto zapłacić nieco drożej, a w zamian zjeść coś naprawdę dobrej jakości.
Według franczyzodawcy, restauracja zacznie zarabiać na siebie obsługując około 50 klientów dziennie. Oczekiwana średnia liczba klientów to mniej więcej 100 zamówień dziennie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to około 2 lat.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej