Wiosną praca, jesienią otwarcia

Wiosna to dla nas okres przygotowawczy. Pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji – mówi Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
Czy wiosna to w sieci Gatta czas licznych otwarć salonów?
W ostatnim okresie otworzyliśmy dwa salony w oparciu o system partnerski: w centrum handlowym Tesco w Warszawie oraz salon znajdujący się w ciągu lokali handlowo-usługowych w Starogardzie Gdańskim. Wiosną oraz latem w sposób wyraźny spada dynamika rozwoju sieci salonów franczyzowych – w okresie tym pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji, jest to swoisty okres przygotowawczy. Wyniki pracy obserwujemy od początku września – potwierdzeniem tych słów jest otwarcie w 2015 roku 13 salonów partnerskich w okresie od sierpnia do grudnia.
Jaką kwotą powinien dysponować potencjalny franczyzobiorca Gatty?
Koszty inwestycji ustalane są indywidualnie, a wartością zmienną jest nakład inwestycyjny związany z dostosowaniem lokalu do potrzeb branży odzieżowej – średni koszt mieści się w granicach 40-45 tys. zł netto. Koszt mebli dedykowanych do systemu franczyzowego to 20-25 tys. zł netto, istnieje możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Firma pobiera jednorazową opłatę franczyzową w wysokości 3 tys. zł. Wszystkie salony działają w oparciu o model depozytowy. Zabezpieczeniem jest weksel na kwotę 100 tys. zł.
Na jakie prowizje może liczyć franczyzobiorca?
Nasz partner w ramach współpracy otrzymuje prowizję w wysokości 40 proc. od wartości miesięcznego obrotu netto. Satysfakcjonującym wynikiem jest uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie 1,5-2 lat – wynik ten poparty musi być szczegółową analizą uproszczonego rachunku finansowego. Odnotowujemy wyraźne wzrosty wyników sprzedażowych w salonach funkcjonujących powyżej sześciu miesięcy.
Co, według pana, stanowi największą trudność w prowadzeniu salonu odzieżowego? Jakie problemy mogą napotkać franczyzobiorcy i w jaki sposób franczyzodawca może pomóc w ich pokonaniu?
Bardzo ważna jest znajomość produktów i odpowiednie przeszkolenie personelu, tak aby był w stanie rozpoznać potrzeby klientki i zaproponować odpowiedni produkt. Jest to istotne ze względu na różnorodność produktów, które mamy w ofercie – produkty klasyczne, funkcyjne i odzież. Ważna jest także umiejętność zainteresowania klientek innymi produktami np. nowościami. Niezbędny jest też profesjonalizm w doborze odpowiedniego rozmiaru, modelu i odcienia koloru czy funkcji.
Jak oceniają Państwo koniunkturę na rynku odzieżowym – w szczególności w swoim segmencie branży?
Od kilku lat zauważamy stabilność branży odzieżowej. Mimo to, do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet, biorąc pod uwagę aspekt modowy, ale też zmiany społeczne. Na przykład kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ współczesne kobiety są jednocześnie bardziej świadome swojego ciała i dokładnie wiedzą, co ewentualnie chciałyby w nim poprawić. Dlatego tej wiosny postawiliśmy na produkty z linii Gatta Slim Line oraz kolekcji Gatta Intimate, które posiadają specjalne właściwości. Pończochy i rajstopy z nowej linii Gatta Slim Line wyszczuplają nogi, a specjalna konstrukcja biustonosza double push up powiększa biust nawet o dwa rozmiary.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej