Ewa Minge daje przykład

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W skład odzieżowej grupy Esotiq & Henderson wchodzą 253 salony marki Esotiq, 18 salonów Femestage Eva Minge i dwa salony Eva Minge. Marka Esotiq na rynku jest od 2006 roku, a w ofercie ma przede wszystkim damską bieliznę, ale także koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. I choć to brand o największej liczbie sklepów w grupie, to w ostatnim czasie przyrosty powierzchni sklepowej Esotiq & Henderson zawdzięcza marce stworzonej przy współpracy ze znaną projektantką – Evą Minge. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w drugim kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w pierwszym kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł, a łączna sprzedaż w sklepach wszystkich marek sięgnęła 29,6 mln zł (o jedną piątą więcej, niż przed rokiem).

Eva Minge sprzedaje licencję

Femestage to casualowa marka dla kobiet, wywodząca się z Domu Mody Eva Minge. Najbardziej rozpoznawalna w świecie polska projektantka pełni w sieci rolę dyrektora kreatywnego. Salony Femestage stylizowane są na wzór autentycznego zaplecza pokazu mody. Twórczyni konceptu przyznaje, że współpraca z grupą Esotiq& Henderson pozwoliła jej marce zrobić duży krok do przodu.
– Cały czas mam dużo do powiedzenia w firmie, ale otoczyłam się specjalistami po to, żeby korzystać z ich pomocy – tłumaczyła w wywiadzie dla miesięcznika Własny Biznes Franchising.

Franczyza Femestage, podobnie jak Esotiq, opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie musi angażować swojego kapitału w zakup towaru, a jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży – na stałym poziomie przez cały okres obowiązywania umowy franczyzowej. Salony powstają w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont sklepu i dopasowanie go do standardów franczyzodawcy. Koszty sezonowych wyprzedaży, działań marketingowych i kampanii reklamowych leżą natomiast po stronie franczyzodawcy.

Inwestycje kosztują

Grupa Esotiq&Henderson w pierwszym kwartale co prawda powiększyła przychody i sieć sprzedaży (tę drugą o 30,6 proc.), ale inwestycje w nowe otwarcia obciążyły wynik spółki. Strata grupy sięgnęła 2,9 mln zł. Rok wcześniej wynik wyszedł na zero, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage.
– Ekspansja sieci Femestage oraz Esotiq kosztuje i ma istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany (tam działają trzy sklepy marki – przyp. red.) też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Spadła też sprzedaż grupy w przeliczeniu na metr kwadratowy – z 597 zł na 571 zł. 
– Spadek sprzedaży na metr kwadratowy o 4,2 proc. wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy, aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień/zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. – Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe, czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrosła o 5,9 proc. – dodaje prezes Skrzypek.

Rośnie też sprzedaż grupy Esotiq & Henderson w Internecie. Spółka posiada obecnie dwa sklepy internetowe w Polsce: e-sklep Esotiq (od kwietnia 2014 r.) oraz e-sklep Femestage (od kwietnia 2015 r.). Produkty grupy dostępne są też na platformach multibrandowych: Esotiqi Femestage na Modne Zakupy, a Femestage i Eva Minge na Mostrami.pl. Od kwietnia 2015 r. działa też sklep internetowy marki Esotiq w Niemczech.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €