Zarobić na (cudzych) wakacjach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Turystyka to teraz gorący temat. Coraz częstsze ataki terrorystyczne powodują, że wiele osób zaczyna się zastanawiać nad bezpieczeństwem zagranicznych urlopów. Z ofert biur podróży praktycznie zniknęły kierunki, które przez długie lata znajdowały się na szczycie popularności, czyli Tunezja i Egipt. Mocno spadła liczba wyjazdów do Turcji. Ale życie nie znosi próżni. Touroperatorzy zaproponowali nowe kierunki wyjazdów i powrócili do tych nieco zapomnianych. Teraz najchętniej wybierane kraje na urlop to Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Chorwacja. Wśród ofert coraz częściej widać Rumunię, Gruzję, Albanię, Czarnogórę.
– To na barkach organizatorów spoczywa przygotowywanie ofert. My, jako, agent turystyczny, zajmujemy się ich sprzedażą – mówi Krzysztof Czech, prezes Travel Shops. – Touroperatorzy dbają o to, by zapewniać bezpieczne kierunki wyjazdów. Zmiana destynacji jest dobra również z tego względu, że stare już się częściowo „opatrzyły”.

W biurze i w domu

Po szyldem Travel Shops działa obecnie ponad 50 biur podróży, z czego 11 otwarto w tym roku. Do sieci mogą dołączać zarówno już działające biura, jak i te nowo powstające.
– Oczywiście doświadczenie w branży bardzo pomaga w prowadzeniu tego biznesu – przyznaje Krzysztof Czech. – Ale wśród naszych partnerów mamy wiele osób, które takiego doświadczenia nie mają. Otwierają biuro, bo podróże to ich pasja, albo wypalili się w poprzedniej pracy i chcą zacząć coś nowego. Przy odpowiednim zaangażowaniu i chęci nauki jest to możliwe.
Partner Travel Shops ma do wyboru różne opcje współpracy. Może założyć biuro stacjonarne, internetowe lub zostać partnerem mobilnym. Przy czym dwie ostatnie formy partnerzy zwykle łączą ze sobą. Pracują w domu, sprzedając oferty przez internet, a oprócz tego zajmują się obsługą klientów, którzy nie chcą lub nie mają czasu przyjść do biura, ale wolą umówić się na spotkanie w domu czy w pracy.
– Partner jedzie na takie spotkanie i przedstawia im oferty. Można powiedzieć, że to klienci bardziej vipowscy – wyjaśnia Krzysztof Czech.
W zależności od wybranego formatu współpracy koszty opłaty za przystąpienie do sieci wahają się od 3 do 10 tys. zł. Podobnie zróżnicowane są też kwoty, konieczne na przygotowanie i uruchomienie biura. Według szacunków licencjodawcy, mieszczą się w widełkach od 5 do kilkunastu tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci ok. 500 zł opłaty przeznaczonej m.in. na hosting i serwisowanie strony WWW, obsługę biura oraz 10 proc. od obrotu.
Franczyzodawca zapewnia partnerom m.in. szkolenia produktowe, sprzedażowe, z zakresu obsługi systemów operacyjnych, dostęp do ofert ponad 120 organizatorów turystyki, stronę internetową, system zarządzania sprzedażą, marketing sieci.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €