Franczyza od Napoleona
Carrefour w pół roku otworzył 50 sklepów franczyzowych. I nie zamierza zwalniać tempa. Czy jest tyle miejsca na rynku?
Nowe sklepy zostały uruchomione we wszystkich trzech formatach franczyzowych: Express convenience, Express minimarket oraz Globi. Firma planuje utrzymać tempo rozwoju i w ciągu roku zamierza otworzyć łącznie 100 sklepów.
Najbardziej popularnym formatem jest obecnie Carrefour Express convenience. W Polsce funkcjonuje ponad 150 takich sklepów, w tym w samej Warszawie około setki.
– Stale rozwijamy i unowocześniamy nasze koncepty handlowe. Jest to odpowiedź na nowe trendy konsumenckie – wyjaśnia Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience w Carrefour Polska. – Nasi klienci chcą robić szybkie zakupy po drodze do pracy lub domu. Dzięki zmianom wprowadzanym w naszych sklepach spełniamy te oczekiwania, a nasi franczyzodawcy mogą odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów.
Koncept Carrefoura – Express Convenience, to model w pełni samoobsługowego sklepu o powierzchni do 200 m2. Dedykowany jest dla lokalizacji typowo miejskich, miejsc o dużym natężeniu ruchu pieszego. Całość wyposażenia sklepu zapewnia franczyzodawca, czyli Carrefour (wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną, sprzęt i oprogramowanie IT, kasy, chłodnie, wózki, koszyki, ubrania robocze etc.). Kosztem franczyzobiorcy jest adaptacja lokalu, która uzależniona jest od powierzchni i stanu technicznego lokalu. Carrefour szacuje, że średnio na prace adaptacyjne trzeba przeznaczyć mniej więcej 25 tys. zł.. Franczyzobiorca ponosi również koszt pierwszego zatowarowania sklepu, które wynosi około 1 tys. zł/m², ale płatność za to zatowarowanie może zostać rozłożona na raty. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci,
Express Convenience to format, który sprawdzi się również w przypadku franczyzobiorców o mniejszym doświadczeniu w handlu spożywczym. Dzięki zdefiniowanemu asortymentowi i stałemu wsparciu franczyzodawcy jest on łatwy do prowadzenia i skuteczny również w lokalizacjach w których dotąd nie było podobnego sklepu. Taki sklep można poprowadzić zarówno na zasadzie franczyzy, jak i ajencji.
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz ponad 40 stacji paliw.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


