Razem łatwiej
Jeta i Vox otworzyli pierwszy wspólny sklep, w którym są dostępne produkty obu marek. Franczyzodawcy liczą na efekt synergii.
Ci, którzy obserwują sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz, na pewno zauważyli, że się zmieniły. Coraz częściej otwierane są salony, które pod jednym dachem oferują asortyment z branż pokrewnych. To wygodne rozwiązanie dla klientów i korzystne dla właścicieli sklepów. Na przykład DDD Dobre Dla Domu przychylnym okiem patrzy na łączenie salonu z podłogami i drzwiami ze sklepem oferującym asortyment wyposażenia łazienek. Strefy są rozdzielone, ale mają wspólny punkt obsługi klienta i kasy. W sieci funkcjonuje już kilka takich salonów i według informacji centrali dobrze się sprawdzają.
– Klienci mają wszystko w jednym miejscu. Cenią fakt, że pod jednym dachem mogą zamówić podłogę do salonu i płytki do łazienki – wyjaśnia Rafał Kurasiak, szef działu ekspansji DDD Dobre Dla Domu. – Z kolei nasi franczyzobiorcy mają uzupełniający się, ale nie konkurencyjny asortyment oraz perspektywę, że klient wyda u nich więcej pieniędzy.
Na połączenie sił z pokrewnym systemem franczyzowym zdecydowała się również Jeta, sieć salonów łazienkowych, w których można kupić pełne wyposażenie łazienek, a także artykuły uzupełniające wyposażenia wnętrz. Franczyzodawca przeniósł salon w Jarocinie do większego lokalu, który współdzieli z firmą VOX, zajmującą się sprzedażą paneli podłogowych i drzwi.
– Jest to pierwszy nasz taki projekt, gdzie liczymy na efekt synergii. Na pewno już zauważalną korzyścią jest wspólna reklama na bilbordach i w gazetach. Dziś te same koszty dzielimy na pół zwiększając tym samym efektywność reklamy. Prowadzimy rozmowy z firmą VOX dotyczące otwarcia kolejnego wspólnego salonu. W przypadku pozytywnego finału rozmów, nowy sklep otworzymy na początku maja przyszłego roku – mówi Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta.
Franczyzodawca otwiera też franczyzowe sklepy – w maju ruszył punkt we Wrocławiu. Na otwarcie sklepu franczyzowego potrzeba średnio 400 zł na każdy metr kwadratowy jego powierzchni. Średniej wielkości salon ma 250 m2, także na jego przygotowanie wraz z pierwszym zatowarowaniem trzeba wydać około 100 tys. zł. Całość inwestycji zabezpiecza franczyzodawca. Finansuje też koszty początkowej reklamy sklepu do kwoty 25 tys. zł. Biorca licencji ma tylko za zadanie przygotować stanowisko kasowe, kupić kasę fiskalną i zatrudnić personel. Firma otwiera sklepy franczyzowe w miastach, które mają co najmniej 20 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć witrynę i parking w pobliżu.
Franczyzodawca pobiera raz w miesiącu opłatę marketingową, która wynosi 1,2 tys. zł miesięcznie. Tę kwotę przeznacza na wydatki związane z reklamą i marketingiem salonu łazienkowego w tym: reklamę bilbordową, radiową czy na druk firmowych broszur, reklamówek.
– Każda wydana złotówka na budowę i funkcjonowanie salonu franczyzowego jest przeznaczana na jego rozwój – zapewnia Maciej Świątczak.
Obecnie w sieci działają trzy salony franczyzowe i 12 własnych.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


