Total daleki od celu

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Francuska sieć stacji paliw weszła do Polski na początku 2015 roku. Ze sporym apetytem na podbój naszego rynku.
Naszym pierwszym celem jest otwarcie 100 stacji w ciągu najbliższych dwóch lat. Naszym priorytetem jest budowanie relacji z partnerami dzielącymi naszą pasję do wysokiej jakości produktów i usług  mówił Thibaud de Lisle, dyrektor generalny Total Polska.

Rozwój sieci ruszył, ale... raczej w żółwim tempie. Do lipca ubiegłego roku otwarto cztery stacje. Franczyzodawca zapewniał wtedy, że rozbudowa sieci przebiega zgodnie z planem. W następnych miesiącach tempo jednak otwarć nie przyspieszyło. Dziś kierowcy mogą zatankować na 14 stacjach francuskiej marki: w Białym Borze, Słubicach, Mirosławicach, Zielonej Górze, Łęknicy, Sękowicach, Iłowie, Brójcach, Jarocinie, Szczecinku, Grodzisku Wielkopolskim, Jastrowiu, Bukowcu i Wieluniu – zatem w miejscowościach położonych w zachodnich województwach. Nic nie wskazuje na to, by w najbliższych miesiącach liczba uruchamianych stacji zaczęła rosnąć. Trudno się spodziewać, że wspomnianą setkę otwarć uda się osiągnąć w planowanym czasie.

Total oparł swój rozwój na systemie partnerskim – właścicielami stacji są samodzielni przedsiębiorcy, którzy decydują się na wykorzystanie szyldu i know-how francuskiej marki. Dwóch ostatnich dołączyło do sieci otwierając punkty w Wielkopolsce – w Gorzowie (spółka P.W. ROMIX z miejscowości Siedlec) oraz Bukowcu (Hurtpetrol z Tarnowa Podgórnego).

Rozwój sieci franczyzowej na rynku stacji paliw zależy od tego, jak skutecznie franczyzodawca namawia właścicieli istniejących stacji do zmiany barw. Widać to w statystykach – w ostatnich latach liczba stacji paliw spadała, a 2015 rok był pierwszym, który wykazał niewielki (2 proc.) wzrost. Koncernom bardzo trudno powiększać swoje sieci – te zagraniczne powiększyły się raptem o 41 stacji (łącznie mają ich 1 447), a krajowe – o 16 (2 225). Stagnację widać też w zakresie rozwoju przez franczyzę. Jak wynika z danych PROFIT system, w 2015 roku, podobnie jak rok wcześniej, w branży stacji benzynowe nie powstał żaden nowy system franczyzowy. Jest ich obecnie 12. Liczba stacji partnerskich zwiększyła się raptem o 7 – do  1 247.

W ubiegłym roku najwięcej placówek franczyzowych funkcjonowało w systemie PKN Orlen Premium – 354 (wzrost o 64), a w tańszej sieci koncernu Bliska – 88 (134 w 2015 roku). W przypadku sieci BP nastąpił wzrost z 234 do 235 placówek franczyzobiorców. Licznie reprezentowanym systemem franczyzowym zarządza też Lotos, w którego skład wchodziło 129 stacji benzynowych (165 rok wcześniej).

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €