Dobry pomysł jest najważniejszy

O tym jak stworzyć nowy biznes i szybko zarobić opowiada Marcin Ciesielski, właściciel Red Hot Chicken i sieci pizzerii Stopiątka.
Niedawno wystartował pan z nową siecią gastronomiczną Red Hot Chicken. Jak udał się debiut?
Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni reakcją klientów. Już pierwszego dnia sprzedaż była nieoczekiwanie wysoka. Lokal w Busko Zdroju funkcjonuje już trzy tygodnie i wciąż utrzymuje się tendencja wzrostowa. Przy takim tempie szacujemy, że zwrot z inwestycji nastąpi już po roku działalności. Co więcej, wśród klientów znalazły się osoby chętne do otwarcia kolejnych lokali pod szyldem Red Hot Chicken. Prowadzimy rozmowy i mamy nadzieję, że już niedługo pojawią się nowe placówki RHC.
Ile wynosi kwota inwestycji w placówkę Red Hot Chicken?
70 tys. zł. Nad konceptem pracowałem dwa lata. Chciałem, żeby nie był drogi i szybko się zwracał. Zresztą jak pokazują pierwsze tygodnie placówki Red Hot Chicken w Busko Zdroju chyba mi się to udało. Nie chcę zapeszać, ale mam nadzieję, że inne punkty będą generować podobną sprzedaż.
Co oferują lokale Red Hot Chicken?
Serwujemy dania z kurczaka panierowanego w stylu amerykańskim. Wszystko przygotowujemy ze świeżych produktów. Mamy codziennie dostawy surowego i świeżego mięsa. Nic nie jest mrożone. Zależy nam na wysokiej jakości oferty. To jest klucz do biznesu i serca klientów, którzy odwdzięczają się lojalnością.
Red Hot Chicken ma podobno również mniejszy format? Czym się charakteryzuje?
Tak. Placówki Red Hot Chicken otwieramy również w formie wysp w centrach handlowych. Placówki mają wewnętrzny system wentylacji, który pozwala na samodzielne funkcjonowanie i smażenie w głębokim tłuszczu. Nie ma potrzeby podłączania się do centralnych przewodów galerii handlowych. Stoiska wyposażone są w specjalne filtry, które zapobiegają jakimkolwiek zapachom. Dzięki temu Red Hot Chicken może funkcjonować poza strefą food court. Produkcja dań oparta jest na technologii, którą stosują amerykańskie sieci. Spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i higieny wymagane w Polsce. Została sprawdzona i otrzymała zgodę na rozwój od inspekcji sanitarnych. Koszt inwestycji w wyspę wynosi 30 tys. zł.
Ile wysp aktualnie funkcjonuje pod szyldem Red Hot Chicken?
Obecnie działają dwie wyspy Red Hot Chicken na Śląsku. Wkrótce chcemy otworzyć kolejne placówki. Interesują nas mniejsze centra handlowe w mniejszych i większych miastach.
Jest pan również właścicielem drugiego konceptu z branży gastronomicznej – sieci pizzerii Stopiątka. Jak przebiega rozwój tej sieci?
Obecnie pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 22 punktów. Kolejne dwa punkty pojawią się do końca wakacji. Rok chcemy zakończyć z liczbą 30 Stopiątek. Koszt inwestycji w pizzerię wynosi mniej więcej 140 tys. zł. Jesteśmy również w stanie wesprzeć franczyzobiorców w inwestycji w ten koncept. Placówki Stopiątka powstają w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej