Credit Agricole w dwóch odsłonach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W sieci Credit Agricole działa obecnie 412 placówek własnych i 49 franczyzowych. Oprócz nich na rynku funkcjonują też partnerskie punkty CA Express. Każdy z formatów oferuje nieco inny zakres produktów i usług. W placówkach własnych klienci mogą skorzystać z pełnej oferty banku: założyć konto, wziąć kredyt, pozyskać kartę kredytową a także skorzystać z produktów oszczędnościowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Punkty własne obsługują zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Placówki partnerskie dedykowane są natomiast klientom detalicznym. Sprzedają kredyty gotówkowe, konta, depozyty i karty kredytowe, a także świadczą obsługę posprzedażową tych produktów. Oferta placówek CA Express (w 2015 przemianowanych z „Biur Kredytowych”) ograniczona jest natomiast do jednej pozycji – kredytów gotówkowych. Właściciele tych punktów z czasem mają możliwość przekształcenia ich w placówkę partnerską.
- W rozwoju sieci partnerskiej przede wszystkim zależy nam na solidnych i godnych zaufania partnerach, uczciwych, o nieskazitelnej opinii rynkowej. Chcemy współpracować z ludźmi przedsiębiorczymi, ceniącymi niezależność w życiu zawodowym oraz wyznającymi zasadę, że podstawowym składnikiem przepisu na sukces biznesu jest zaufanie klienta – mówi Grzegorz Kański, dyrektor departamentu Organizacji Sieci Detalicznej.

Aby prowadzić własną działalność pod szyldem Credit Agricole, przyszły franczyzobiorca musi posiadać doświadczenie w sprzedaży, obsłudze lub pozyskiwaniu klientów w branży finansowej lub telekomunikacyjnej. W przypadku placówki partnerskiej – co najmniej dwuletnie, w przypadku CA Express – przynajmniej roczne.
- Od naszych franczyzobiorców i agentów wymagamy wyłączności, co oznacza, że ani one, ani osoby bezpośrednio z nimi powiązane w życiu prywatnym (np. żona, dzieci) nie mogą prowadzić działalności na rzecz innych banków – dodaje Grzegorz Kański.

Placówka CA Express powinna zacząć przynosić profity już po pierwszych trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności. Znacznie trudniej określić moment, w którym na pokrycie kosztów zacznie zarabiać placówka partnerska. Wiele zależy od tego, czy partner posiada już bazę klientów pozyskanych z prowadzonego wcześniej punktu CA Express, od lokalizacji lokalu, a przede wszystkim od doświadczenia przedsiębiorcy w prowadzeniu biznesu.
- Zakładając, że sprzedaż produktów realizowana będzie przez nowego partnera zgodnie z założonym modelem biznesowym, to pierwsze zyski i zwrot inwestycji powinny być widoczne już po pół roku od uruchomienia punktu – mówi Grzegorz Kański.

Większość franczyzodawców z rynku bankowego przyznaje, że raczej nie poszukuje nowych lokalizacji, bo rynek jest nasycony. Nowe otwarcia wiążą się raczej ze zmianami właścicieli oddziałów, ewentualnie migracją partnerów między sieciami. W tym zakresie strategia ekspansji przyjęta przez Credit Agricole znacząco różni się od działań konkurentów. Bank chce rozwijać tradycyjną sieć sprzedaży.
- Pracując nad rozwojem sieci partnerskiej, szczegółowo analizujemy rozmieszczenie istniejących już placówek własnych, partnerskich oraz CA Express. Zależy nam na tym, aby nowe lokalizacje wykorzystywały dostępny potencjał rynkowy i nie pokrywały się z już istniejącymi. Na podstawie analiz wybraliśmy ponad 100 powiatów, w których widzimy największy potencjał i tam kierujemy na razie naszą ofertę dla nowych współpracowników – agentów. Obecnie jesteśmy w trakcie przekształcania wybranych placówek CA Express w placówki partnerskie w miejscowościach, w których nie mamy placówek własnych – tłumaczy Grzegorz Kański.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €