Lato służy Top Secret
Marki należące do grupy Redan notują wzrosty przychodów. To zasługa nowych otwarć, ale też kolekcji letnich.
Właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash, a także dyskontowego Textilmarketu ma za sobą udane półrocze. Obroty grupy Redan zanotowane w pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku wyniosły 282 mln zł i były o 11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Wzrosty Redan zawdzięcza jednak głównie segmentowi dyskontowemu, czyli marce Textilmarket. Od stycznia do czerwca jej przychody w ujęciu rok do roku poprawiły się o 19 proc. i wyniosły 168 mln zł (przy podobnym wzroście powierzchni sprzedaży). Rozwijany w oparciu o franczyzę segment modowy, czyli marki Top Secret, Troll i Drywash, przyniósł Redanowi przychód zaledwie o 1 proc. wyższy niż przed rokiem (114 mln zł). Na dodatek obroty rosły o połowę wolniej, niż powierzchnia sprzedaży. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec czerwca 2016 r. miały łączną powierzchnię 42,3 tys. m2, czyli o 2 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Dla sieci dyskontowej TXM textilmarket zarówno czerwiec jak i całe pierwsze półrocze było bardzo udanym okresem pod względem zrealizowanej sprzedaży. Wysokie dodatnie dynamiki obrotów były osiągane w wyniku systematycznego zwiększania powierzchni handlowej, poprzez otwieranie nowych marketów, jak również dzięki utrzymywaniu atrakcyjnej oferty. Z kolei na wzrost obrotów sieci modowej Top Secret wpływ miało z pewnością dobre przyjęcie kolekcji letniej, dopasowanej do oczekiwań klientów. W skali całego półrocza obroty tej części biznesu były na nieznacznie wyższym poziomie niż rok wcześniej – komentuje wyniki Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.
Sztandarowa marka modowa Redanu, Top Secret, skierowana jest do osób, które interesują się modą i chcą ubierać się w zgodzie z obowiązującymi trendami. Koncept rozwija się poprzez rozwija się poprzez sieć sklepów własnych i franczyzowych w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Salony powstają w lokalach o powierzchni od 120 do 300 m2 usytuowanych w galeriach i przy głównych ulicach handlowych. Franczyzobiorca zainteresowany otwarciem punktu Top Secret musi liczyć się z inwestycją na poziomie 700 zł na m2. To kwota związana z remontem i aranżacją sklepu. Partnerzy nie ponoszą natomiast kosztów zatowarowania, ponieważ współpraca opiera się na modelu depozytowym (franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanych towarów, które do końca pozostają własnością franczyzodawcy).
W Polsce Grupa Kapitałowa Redan zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 700 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się salony mono i multibrandowe. Redan powstał w 1995 roku, a od 2003 jego akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


