Cała para w firmę
Podjąłem dwie ważne decyzje. Pierwsza to otwarcie własnego biznesu. Druga to wzięcie brata na wspólnika – mówi Patryk Grzywacz, franczyzobiorca eSmoking World.
Patryk Grzywacz, jak wielu obecnych przedsiębiorców, zaczynał od pracy na etacie. Był handlowcem w firmach telekomunikacyjnych, ale cztery lata temu postanowił spróbować swoich sił w biznesie. Nie chciał jednak działać sam. Rozpoczął współpracę z siecią eSmoking World, liderem rynku e-papierosów w Polsce.
Obecnie Patryk Grzywacz posiada pięć własnych punktów oraz osiem prowadzi ze wspólnikiem (bratem Hubertem) – wszystkie pod marką eSmoking World. Sklepy, których właścicielem, lub współwłaścicielem jest Patryk zlokalizowane są w Warszawie i okolicach: Nowym Dworze Mazowieckim, Wołominie, Piasecznie, Łukowie, Białej Podlaskiej, Dęblinie, Jabłonnie, Mińsku Mazowieckim oraz Garwolinie. Najbardziej oddalone od siebie punkty dzieli nawet 200 km. Nie jest to jednak problemem, bowiem bracia dzielą się obowiązkami oraz zatrudniają dwóch kierowników regionalnych, wyłonionych spośród najlepszych pracowników. To do nich należy rekrutacja i szkolenie doradców oraz doglądanie biznesu. Łącznie w placówkach eSmoking World należących do braci Grzywacz zatrudnionych jest 26 osób.
Po trzech latach współpracy Patryk Grzywacz uważa, że podjął właściwą decyzję. Dodaje też, że w tym układzie pracują obie strony.
– Moją rolą jest zapewnienie odpowiedniego asortymentu, przygotowanie i motywowanie pracowników. W zasadzie o całą resztę dba franczyzodawca. Otrzymuję pełne wsparcie w prowadzeniu biznesu, zaopatrzenie, szkolenia personelu, bardzo dobre warunki handlowe i reklamę na bardzo wysokim poziomie. Widzę też jak szybko centrala wprowadza nowości i zabiega o nowych klientów – mówi franczyzobiorca.
Chic Group, właściciel marki eSmoking World, zarządza obecnie siecią około 800 punktów, w tym 350 franczyzowych. Aż 80 proc franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt. Franczyzodawca posiada też własną fabrykę płynów nikotynowych, portfolio kilkunastu marek oraz centrum badawczo-rozwojowe. Właściciel marki franczyzowej Chic Group stał się niedawno częścią koncernu tytoniowego British American Tobacco, sieć może więc liczyć na silne wsparcie globalnego gracza.
– Czuję, że mam za sobą silnego partnera – mówi Patryk Grzywacz. – To daje mi poczucie bezpieczeństwa, dzięki czemu mogę myśleć o tym, jak rozwijać mój biznes, a nie jak przetrwać na rynku.
Według Patryka Grzywacza poczucie bezpieczeństwa jest istotne zwłaszcza w świetle zapowiadanej dyrektywy tytoniowej, która istotnie wpłynie na rynek papierosów elektronicznych.
– Przypuszczam, że wiele się zmieni na rynku, ale nie mam wątpliwości, że jesteśmy dobrze przygotowani do tego wydarzenia. Ja czuję się bezpieczny, ale mniejsi dystrybutorzy mogą odczuć skutki dyrektywy.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


