Interes, który sprzyja urodzie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na rynku polskim działa 56 marek franczyzowych w branży uroda i fitness. W ramach sieci franczyzowych powstają gabinety kosmetyczne z ofertą dostępną dla przeciętnego Kowalskiego, ale jednocześnie przybywa ekskluzywnych marek, które stosują najnowocześniejszy sprzęt i oferują klientom wyszukane zabiegi. Coraz więcej firm stawia na specjalizację i wprowadza na rynek kolejne marki, które niejednokrotnie wykonują wyłącznie jeden typ zabiegów.
 – Najszybszy rozwój w naszej branży miał miejsce w 2007-2010 roku. Wszystko, co wówczas było nowe, oparte na nowych technologiach, szybko zyskiwało zainteresowanie klientów. To pomogło nam wybudować podstawy sieci. Później, w okresie lekkiego spowolnienia gospodarczego, przy jednoczesnym nasyceniu rynku pewne realizacje nieco się przeciągnęły. Najwyraźniej konsument ostrożniej wydawał swoje środki. Panie, w ramach oszczędności, rzadziej korzystały z usług salonów kosmetycznych. Po tym okresie na rynku przetrwali najsilniejsi i gabinety, które wybijały się ponad przeciętność – mówi Artur Kołecki, franczyzodawca Yasumi. – Ale czasy dobrej koniunktury wróciły ze zdwojoną siłą i branża kosmetyczna ma się teraz najlepiej od lat. Z naszych usług korzysta bardzo szeroka grupa klientów o różnych dochodach. Zaciera się też granica między dużymi miastami a małymi miejscowościami. W każdym z nich jest popyt na nasze usługi, bo po prostu dobry i świeży wygląd oraz świetne samopoczucie to dziś bardzo istotna sprawa codziennego funkcjonowania  – dodaje.                    

Yasumi działa na rynku kosmetycznym, wellness i spa od 2004 roku. Przez ten czas firma wprowadziła na rynek kilka marek gabinetów kosmetycznych, w których świadczone są różne usługi poprawiające wygląd i samopoczucie. Yasumi Instytut Zdrowia i Urody to sieć ekskluzywnych gabinetów kosmetycznych i salonów SPA, oferujących zabiegi z kosmetologii estetycznej i rytuałów piękna, a Yasumi Epil świadczy usługi fotoepilacji i fotoodmładzania. Firma rozwija też sieć Magic Pot, gdzie klientki mogą wygładzić np. zmarszczki i cellulit oraz gabinety kosmetyczne Tanrei, które są efektem dywersyfikacji marki Yasumi.  W zależności od konceptu firma oferuje osobom zainteresowanym przystąpieniem do sieci współpracę na zasadach franczyzy albo partnerstwa.

Kwota inwestycji uzależniona jest od marki, którą wybierze przyszły partner Yasumi, i może wynieść od 45 tys. zł do 200 tys. zł netto – są to pieniądze, które trzeba przeznaczyć na zakup niezbędnej aparatury i kosmetyków.

Wszystkie urządzenia i kosmetyki od samego początku są własnością inwestora. W projektach partnerskich, takich jak Yasumi Instytut Zdrowia i Urody czy Tanrei, oprócz całej wiedzy przekazujemy w pakiecie startowym zestaw urządzeń kosmetycznych oraz preparatów, a także materiały służące do wizualnej oprawy salonu. W przypadku projektów franczyzowych, np. Yasumi epil, oprócz urządzeń i kosmetyków zapewniamy również wyposażenie i meble – mówi Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju sieci.

Franczyzodawca Yasumi oczekuje od franczyzobiorcy zaangażowania w rozwój własnego biznesu choć niekoniecznie musi bywać on w gabinecie kosmetycznym na co dzień. Może zatrudnić menedżera, który go w tym wyręczy. W roli franczyzobiorców Yasumi, według opinii właściciela marki, najlepiej sprawdzają się kobiety oraz małżeństwa.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €