Piotr i Paweł zrezygnuje z małych sklepów?

Koncept Piotr i Paweł Market miał wprowadzić markę na rynek convenience. Zarząd woli jednak skupić się na supermarketach.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Wywodząca się z Poznania sieć Piotr i Paweł liczy 136 supermarketów, których średnia powierzchnia wynosi mniej więcej 1 tys. m2. W ubiegłym roku franczyzodawca postanowił wejść na rynek convenience, rzucając tym samym rękawicę takim sklepom, jak Żabka. W tym celu powołał nowy format handlowy – Piotr i Paweł Market, dedykowany powierzchniom między 250-500 m2. Dziś jednak jego dalszy rozwój stoi pod znakiem zapytania.
– Do tej pory powstały trzy takie sklepy. Będziemy jednak koncentrować się na naszym flagowym formacie, czyli supermarketach otwieranych w lokalach powyżej 500 m2 – mówi Robert Krzak, członek rady nadzorczej Piotr i Paweł.
Mniej więcej połowa sklepów działających pod szyldem poznańskiej marki prowadzona jest przez franczyzobiorców. W przyszłości udział sklepów zarządzanych przez partnerów ma rosnąć. W tym celu franczyzodawca wprowadził program „Mój Sklep”, który ma być swoistym „inkubatorem” dla franczyzobiorców. Zaczynając od stanowiska kierownika zmiany poprzez kierownika sklepu, a kończąc na roli właściciela, uczestnik programu zdobywa doświadczenie w kierowaniu supermarketem. Proces ten trwa trzy lata, a żeby przystąpić do programu należy wnieść wkład własny w wysokości 20 tys. zł. Cykl szkoleń i warsztatów ma sprawić, że franczyzobiorca będzie odpowiednio przygotowany do roli właściciela supermarketu.
Franczyzobiorcy w sieci Piotr i Paweł są potrzebni nie tylko dlatego, że zarząd wierzy w ich większą sprawność operacyjną, niż kierowników zatrudnianych na umowę o pracę. 1 września zacznie obowiązywać podatek handlowy. Franczyzobiorcy Piotra i Pawła go nie zapłacą, bo ich sklepy nie przekroczą ustawowych limitów podatkowych. Ale już franczyzodawca, do którego należy kilkadziesiąt sklepów, będzie musiał odprowadzić należną kwotę do fiskusa. Przekazanie części sklepów franczyzobiorcom może okazać się korzystne ze względów podatkowych.
– Podatek handlowy miał pomóc zrealizować trzy cele: wyrównać szanse małych i dużych sklepów, wesprzeć polskie firmy i zwiększyć wpływy do budżetu. Ostatecznie zrealizuje tylko jeden – cel fiskalny, a i tak nie w wymiarze, jaki był zakładany. Przepaść finansowa, jaka dzieli zagraniczne koncerny od polskich marek handlowych jest zbyt duża, by podatek w uchwalonym kształcie mógł ją zniwelować. Ponadto nie ma prawnej możliwości, by obciążyć nim wyłącznie zagraniczne sieci, a oszczędzić polskie. Franczyzobiorcy Piotra i Pawła podatku nie zapłacą, ale już my jako franczyzodawca, który posiada też własne sklepy - tak – komentuje Robert Krzak.
Obroty Piotra i Pawła za rok finansowy 2015 wyniosły 2,1 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc. W roku 2016 sieć planuje wzmocnić swoją pozycję rynkową uruchamiając około 20 placówek – zarówno własnych, jak i franczyzowych. Od początku roku koncept powiększył się o sklepy w Nowej Soli, Głogowie i Gdyni, gdzie powstał trzeci pilotażowy punkt Piotr i Paweł Market.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...