Następca Białego Jelenia

Naturay to nowa marka, która zastąpiła sieć Biały Jeleń. Czy szybko zapracuje na zaufanie klientów?
Biały Jeleń, marka należąca do Polleny Ostrzeszów, wystartowała z franczyzą blisko dwa lata temu. Rozbudową sieci pod tym szyldem zajmowała się firma Health Care Cosmetics. W galeriach handlowych w całej Polsce powstało 15 franczyzowych stoisk z hipoalergicznymi kosmetykami wyłącznie tej jednej marki. Teraz Health Care Cosmetics zdecydowała o zmianie szyldu. Wszystkie punkty przeszły rebranding i obecnie działają już pod logo Naturay. Health Care Cosmetics jest właścicielem nowego brandu i jego franczyzodawcą. Kosmetyki Białego Jelenia nadal stanowią zdecydowaną większość całego asortymentu, ale oprócz nich właściciel wprowadza też do oferty inne, hipoalergiczne marki. Skąd decyzja o tak radykalnej zmianie?
– Klienci ciągle pytali w naszych punktach o nowe produkty – mówi Przemysław Karwacki, współwłaściciel Naturay. – Dlatego pomyśleliśmy, że warto na bazie istniejącej już sieci stworzyć nowy koncept, który ofertę dobrze znanych Polakom wyrobów Białego Jelenia uzupełniłby o nowości, utrzymujące równie wysoką jakość. Porozumieliśmy się w tej sprawie z Polleną Ostrzeszów, która nie miała nic przeciwko temu.
Decyzja niesie za sobą jednak także ryzyko. W miejsce mocno zakorzenionego w polskiej świadomości logo Białego Jelenia pojawiła się nie znana na razie klientom marka Naturay, która musi zapracować na zaufanie klientów.
– Nie boimy się tego ryzyka – zapewnia Przemysław Karwacki. – Tworzymy swego rodzaju kombajn hipoalergiczny, który w Polsce nie ma żadnej konkurencji. Stawiamy na marki, których nie można kupić w sieciach drogeryjnych, w tej chwili to Orientana i Natura Siberica, w najbliższej przyszłości pojawią kolejne. Równolegle rozpoczynamy produkcję własnych linii kosmetycznych pod naszymi markami. Zaczynamy od produktów niszowych, pozbawionych konkurencji i wypełniających potrzeby klientów: płynu do prania odzieży z wszelkiego rodzaju tkanin oddychających z membranami oraz żelu 3 w 1 dla aktywnych, czyli szamponu, żelu do mycia twarzy i żelu pod prysznic w jednym opakowaniu.
Warunki dla franczyzobiorców nie zmieniły się. Franczyzodawca ocenia, że na inwestycje trzeba wydać ok. 40 tys. zł netto. W tym zawiera się opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Do tej pory stoiska otwierały się wyłącznie w galeriach handlowych.
– Sądzę, że jesteśmy już gotowi do tego, by otwierać sklepy w lokalizacjach przyulicznych. Prowadzimy już nawet pierwsze rozmowy na ten temat z kandydatami na franczyzobiorców – dodaje Przemysław Karwacki.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej