Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy
Dobra wiadomość dla franczyzobiorców, którzy na rynku wstrząsanym bankowymi fuzjami szukają alternatywy. Wczoraj zadebiutowała marka Nest Banku, którego podstawą będzie sieć partnerska.
Od kilku miesięcy rynek franczyzy bankowej czekał na nowego gracza. Wiadomo było, że FM Bank przygotowuje ofertę partnerską. Mało kto spodziewał się jednak nowego brandu. Z rynku znikną marki Bank Smart i BIZ Bank, a zastąpi je Nest Bank.
Nest to po angielsku gniazdo. Nowy bank koncentruje się na rodzinie, a nowoczesne, ale też przytulne placówki są wykończone drewnem. Oferta Nesta, tu raczej trudno o zaskoczenie, będzie opierać się o consumer finance oraz produkty dla mikrofirm. Kierownictwo banku zapewnia również, że klienci nadal będą mogli liczyć na całkowicie darmowe rachunki bez jakichkolwiek warunków.
Nest Bank odziedziczył po FM Banku 53 oddziały (obecnie w rebrandingu) i na tym zamierza zakończyć budowę sieci własnej, by mocno oprzeć się na franczyzie. Misję budowy sieci partnerskiej powierzono zespołowi Jacka Biskupa, który zbudował sieć partnerską Meritum Banku, również mocno opartą na franczyzie. Już teraz nowy bank może pochwalić się czterdziestoma placówkami prowadzonymi przez franczyzobiorców, do końca roku zamierza uruchomić drugie tyle. Za półtora roku Nest chciałby liczyć ponad 350 placówek. Menedżerowie Nesta nie kryją, że sytuacja sprzyja pozyskiwaniu partnerów – po fuzji Aliora i Meritum Banku kilkudziesięciu partnerów szuka alternatywy, potencjalnymi franczyzobiorcami będą też partnerzy Banku BPH przejmowanego właśnie przez Alior Bank.
Według pierwszych informacji, inwestycja we franczyzową placówkę Nest Banku wynosi 1,2-1,3 tys. zł na metr kwadratowy placówki. Optymalna wielkość lokalu to 35-40 m2. Już dziś wiadomo, że bank nie będzie stosował zakazu konkurencji, więc jego potencjalni partnerzy mogą prowadzić placówki bankowe innych marek.
Kolejną dobrą wiadomością dla potencjalnych partnerów, jest to, że Nest Bank nie zamierza czekać aż nowa marka sama utrwali się w świadomości klientów. Z początkiem listopada w mediach wystartuje intensywna kampania wizerunkowa, której efekty obliczone są na błyskawiczny wzrost rozpoznawalności marki. Bank zakłada, że po trzech miesiącach kampanii blisko 40 proc. dorosłych Polaków będzie rozpoznawać markę Nest.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze inwestycyjne, którym doradza AnaCap Financial Partners (AnaCap) – największy w Europie fundusz private equity wyspecjalizowany w sektorze usług finansowych. Nie oznacza to jednak, że Nest szybko trafi pod młotek. Na razie sam rozważa przejęcia, choć nieduże.
– Mogą pojawić się portfele do kupienia, pasujące do naszej strategii oraz nowe biznesy, które przyniosą synergię – powiedział pierwszy wiceprezes banku, Bartosz Chytła. – Jest też miejsce na leasing czy faktoring. Już się rozglądamy za pewnymi możliwościami akwizycyjnymi, choć na razie nie widzimy banku, który byłby dla nas atrakcyjny. Nasz właściciel jest jednak gotów dosypać kapitału.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


