Nowe otwarcia to za mało

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Odzieżowa marka Scotfree skupia się głównie na modzie męskiej, choć w ofercie ma również propozycje dla pań. Zamysł twórców brandu był taki, by zaproponować ubrania wysokiej jakości o oryginalnym wzornictwie, a jednocześnie wysokim komforcie noszenia.

Ubrania Scotfree trafiają do sklepów monobrandowych, prowadzonych zarówno przez franczyzodawców, jak i franczyzobiorców. Takich punktów działa obecnie 18, a ostatnie otwarcia miały miejsce w Rzeszowie, Lublinie, Białymstoku i w Warszawie, na pl. Szembeka. Zarządzający konceptem nie ustrzegli się jednak zamknięć – od kwietnia z rynku zniknęły dwa sklepy.

Skurczyła się też liczba sklepów multibrandowych, w których dostępne są produkty Scotfree. Przed dwoma laty ich liczba sięgnęła setki, dziś takich lokali jest 80. Franczyzodawca nie podaje przyczyn zamknięć, zapowiada natomiast rozwój sieci.
– W 2016 roku planujemy otworzyć jeszcze jeden sklep w Warszawie – mówi Tomasz Gieglis

Współpraca z franczyzobiorcami sklepów monobrandowym opiera się na modelu depozytowym. Partner nie musi inwestować w zakup towaru, ponieważ do momentu sprzedaży ostatecznemu klientowi pozostaje on własnością franczyzodawcy. Przychody franczyzobiorców pochodzą z prowizji od sprzedaży. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie. Po stronie partnera leżą natomiast koszty związane z adaptacją lokalu do wymogów franczyzodawców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont, zakup mebli i elementów oświetlenia. Orientacyjny koszt urządzenia lokalu monobrandowego o powierzchni 100 m2 wymaga kwoty do 100 tys. zł.

Inaczej jest w przypadku przedsiębiorców zainteresowanych sprzedażą odzieży Scotfree w sklepach multibrandowych. Muszą oni zakupić towar od franczyzodawcy. Koszt zatowarowania cornera sięga ok. 10 tys. zł.

Sklepy Scotfree powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w lokalach o powierzchni ok. 100 m2. Są zaaranżowane w stylu butikowym, właściwym dla lokali handlowych oferujących odzież z wyższej półki. Sklepy takie nie rażą klienta przepychem i natłokiem towaru, stawiają raczej na bardziej wysublimowane rozwiązania wnętrzarskie, zapewniając komfort i dyskrecję wyboru.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €