Nowe otwarcia to za mało
Właściciel marki Scotfree buduje sieć franczyzową, ale współpracuje też ze sklepami wielobrandowymi. Mimo otwarć, ostatnio liczba punktów się kurczy...
Odzieżowa marka Scotfree skupia się głównie na modzie męskiej, choć w ofercie ma również propozycje dla pań. Zamysł twórców brandu był taki, by zaproponować ubrania wysokiej jakości o oryginalnym wzornictwie, a jednocześnie wysokim komforcie noszenia.
Ubrania Scotfree trafiają do sklepów monobrandowych, prowadzonych zarówno przez franczyzodawców, jak i franczyzobiorców. Takich punktów działa obecnie 18, a ostatnie otwarcia miały miejsce w Rzeszowie, Lublinie, Białymstoku i w Warszawie, na pl. Szembeka. Zarządzający konceptem nie ustrzegli się jednak zamknięć – od kwietnia z rynku zniknęły dwa sklepy.
Skurczyła się też liczba sklepów multibrandowych, w których dostępne są produkty Scotfree. Przed dwoma laty ich liczba sięgnęła setki, dziś takich lokali jest 80. Franczyzodawca nie podaje przyczyn zamknięć, zapowiada natomiast rozwój sieci.
– W 2016 roku planujemy otworzyć jeszcze jeden sklep w Warszawie – mówi Tomasz Gieglis
Współpraca z franczyzobiorcami sklepów monobrandowym opiera się na modelu depozytowym. Partner nie musi inwestować w zakup towaru, ponieważ do momentu sprzedaży ostatecznemu klientowi pozostaje on własnością franczyzodawcy. Przychody franczyzobiorców pochodzą z prowizji od sprzedaży. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie. Po stronie partnera leżą natomiast koszty związane z adaptacją lokalu do wymogów franczyzodawców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont, zakup mebli i elementów oświetlenia. Orientacyjny koszt urządzenia lokalu monobrandowego o powierzchni 100 m2 wymaga kwoty do 100 tys. zł.
Inaczej jest w przypadku przedsiębiorców zainteresowanych sprzedażą odzieży Scotfree w sklepach multibrandowych. Muszą oni zakupić towar od franczyzodawcy. Koszt zatowarowania cornera sięga ok. 10 tys. zł.
Sklepy Scotfree powstają głównie w galeriach handlowych w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w lokalach o powierzchni ok. 100 m2. Są zaaranżowane w stylu butikowym, właściwym dla lokali handlowych oferujących odzież z wyższej półki. Sklepy takie nie rażą klienta przepychem i natłokiem towaru, stawiają raczej na bardziej wysublimowane rozwiązania wnętrzarskie, zapewniając komfort i dyskrecję wyboru.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

