Sfinks atakuje

Sfinks Polska rozpycha się na gastronomicznym rynku. Zgodnie z zapowiedziami przyspieszył z otwarciami restauracji Chłopskie Jadło. Nie zaniedbuje też swojej flagowej sieci Sphinx.
Jeszcze w wakacje prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek zapowiadał, że Chłopskie Jadło może stać się w przyszłości oczkiem w głowie spółki.
– Dopracowaliśmy tę markę i być może w najbliższych latach będzie się ona rozwijać w tempie Sphinxa – mówił.
Chłopskie Jadło to restauracje segmentu premium. Są prowadzone w modelu operatorskim, czyli to franczyzodawca płaci za budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i otrzymuje prowizję liczoną od obrotu restauracji. W ciągu ostatnich trzech miesięcy spółka otworzyła dwa nowe lokale tej sieci, w Olsztynie i ostatnio w Bydgoszczy. Oba są dwupoziomowe, oba zajmują powierzchnię ponad 300 m2. W tej chwili restauracji Chłopskie Jadło działa w Polsce 12, ale na ten rok spółka zapowiada jeszcze otwarcie we Wrocławiu.
Nadal jednak flagowym konceptem firmy jest sieć Sphinx, która właśnie przechodzi spore zmiany. Część lokali, zwłaszcza w food courtach, jest zamykana. W wielu pozostałych przeprowadzane są remonty. Sfinks Polska postawił też ostro na promocję tej marki i zainwestował ostatnio w dużą kampanię reklamową. Przez półtora miesiąca w kilku telewizyjnych kanałach oraz w kinach będzie można oglądać spoty wizerunkowe Sphinxa oraz krótsze, promujące program rabatowy sieci. Oprócz tego koncept będzie równocześnie reklamowany w Internecie. Kampania obejmie banery i inne narzędzia wykorzystywane w e-marketingu, w tym także aktywności na profilach w mediach społecznościowych.
Restauracje Sphinx można otwierać w dwóch opcjach: we franczyzie oraz w modelu operatorskim. Klasyczna franczyza to wydatek 300-450 tys. zł. W tej chwili pod tym szyldem działa 98 lokali. Napędzają one lwią część (90 proc.) sprzedaży całej spółki. W pierwszym półroczu tego roku Sfinks Polska wypracował zysk netto na poziomie 6,6 mln zł, co oznacza 124 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...