Dzieci się bawią, sklep zarabia

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyzodawca sklepów z zabawkami Toy Planet nastawia się na otwarcia w galeriach handlowych.
– Powstało wiele nowych galerii, w związku z tym jest też sporo wolnych powierzchni. Dzięki temu można negocjować ceny najmu w centrach handlowych – mówi Robert Momocki, prezes Toy Planet. – Staramy się to wykorzystywać.
Otwarcie sklepu w galerii oznacza też jednak zwykle sąsiedztwo dużej konkurencji, jak np. Smyk.
– Sąsiadujemy ze sklepami tej sieci i muszę powiedzieć, że nie jest to dla nas wcale sąsiedztwo niekorzystne – podkreśla prezes Toy Planet. – Po pierwsze my mamy szerszą ofertę marek i produktów, po drugie konkurujemy też ze Smykiem cenami. Poza tym klienci lubią mieć wybór sklepów tej samej branży w jednym miejscu. Mogą wtedy porównać asortyment, ceny.

Inwestycja w sklep z zabawkami to wydatek minimum 150 tys. zł. Taka suma powinna wystarczyć na otwarcie placówki o wielkości 50 m2. W tym zawiera się przystosowanie lokalu do standardów sieci oraz pierwsze zatowarowanie, którego skompletowanie i przygotowanie bierze na siebie franczyzodawca. Licencjodawca pomaga w otwarciu sklepu, szkoleniach personelu, udostępnia know-how. Koszt zakupu licencji na przystąpienie do sieci Toy Planet to 15 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 3 proc. od obrotu na rzecz centrali. Większe sklepy Toy Planet, oprócz zabawek, mają w ofercie też inne akcesoria dla dzieci, np. butelki, smoczki, wyprawki dla niemowlaków.
Uruchomienie sklepu zajmuje zwykle 1-1,5 miesiąca. Najlepszy start mają te placówki, które ruszają w okresie przedświątecznym – wtedy sprzedaje się najwięcej zabawek.
– Wówczas sklepy są rentowne od pierwszego miesiąca – zapewnia Robert Momocki. – Jednak generalnie na tę rentowność nie trzeba czekać zbyt długo, zwykle kilka miesięcy.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €