Apetyt na rozwój

Polacy coraz chętniej podają swoim pupilom karmę premium. Jak na tym zarobić? Opowiada Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający sieci Husse Polska.
Jaka była pierwsza połowa 2016 roku w kontekście koniunktury w branży?
W pierwszej połowie roku zanotowaliśmy ok. 25 proc. wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach produktowych. Przed wakacjami wprowadziliśmy dwa produkty w nowej dla nas kategorii karm bezzbożowych, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem naszych klientów. Start wsparliśmy atrakcyjną promocją produktową. W przyszłości planujemy rozwijać tą kategorię suchych karm.
Jakie są plany rozwoju sieci na pozostałą część 2016 roku?
Oczywiście cały czas kontynuujemy rozbudowę sieci dystrybucyjnej i rekrutację franczyzobiorców i dystrybutorów. Korzystając z dotychczasowych doświadczeń, chcemy zwiększyć naszą aktywność w kanale weterynaryjnym. W tym celu przygotowaliśmy dedykowane lekarzom weterynarii narzędzia sprzedażowe dla naszych dystrybutorów. Jednocześnie na jesieni ruszamy z kampanią promocyjną z mediach branżowych skierowanych do weterynarzy. Wśród lekarzy weterynarii widać wyraźnie zniechęcenie wojną cenową tradycyjnych marek i chęć poszukiwania nowych, niezależnych marek super premium. Z naszą ofertą idealnie wpasowujemy się w tą potrzebę.
Co można powiedzieć o rentowności biznesu na licencji Husse? Po jakim czasie zwykle franczyzobiorca zaczyna osiągać zyski?
Biznes na licencji Husse, m.in. ze względu na brak konieczności wynajmowania powierzchni handlowej, charakteryzuje się niskimi kosztami stałymi. Zdarzają się sytuację, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Tak było na przykład w przypadku naszego franczyzobiorcy z Warszawy. Dla bezpieczeństwa kandydatów zakładamy jednak, że pierwsze zyski pojawiają się po kilku miesiącach działalności. Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników ale przy poprawnie prowadzonej franczycie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej