Apetyt na rozwój
Polacy coraz chętniej podają swoim pupilom karmę premium. Jak na tym zarobić? Opowiada Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający sieci Husse Polska.
Jaka była pierwsza połowa 2016 roku w kontekście koniunktury w branży?
W pierwszej połowie roku zanotowaliśmy ok. 25 proc. wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach produktowych. Przed wakacjami wprowadziliśmy dwa produkty w nowej dla nas kategorii karm bezzbożowych, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem naszych klientów. Start wsparliśmy atrakcyjną promocją produktową. W przyszłości planujemy rozwijać tą kategorię suchych karm.
Jakie są plany rozwoju sieci na pozostałą część 2016 roku?
Oczywiście cały czas kontynuujemy rozbudowę sieci dystrybucyjnej i rekrutację franczyzobiorców i dystrybutorów. Korzystając z dotychczasowych doświadczeń, chcemy zwiększyć naszą aktywność w kanale weterynaryjnym. W tym celu przygotowaliśmy dedykowane lekarzom weterynarii narzędzia sprzedażowe dla naszych dystrybutorów. Jednocześnie na jesieni ruszamy z kampanią promocyjną z mediach branżowych skierowanych do weterynarzy. Wśród lekarzy weterynarii widać wyraźnie zniechęcenie wojną cenową tradycyjnych marek i chęć poszukiwania nowych, niezależnych marek super premium. Z naszą ofertą idealnie wpasowujemy się w tą potrzebę.
Co można powiedzieć o rentowności biznesu na licencji Husse? Po jakim czasie zwykle franczyzobiorca zaczyna osiągać zyski?
Biznes na licencji Husse, m.in. ze względu na brak konieczności wynajmowania powierzchni handlowej, charakteryzuje się niskimi kosztami stałymi. Zdarzają się sytuację, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Tak było na przykład w przypadku naszego franczyzobiorcy z Warszawy. Dla bezpieczeństwa kandydatów zakładamy jednak, że pierwsze zyski pojawiają się po kilku miesiącach działalności. Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników ale przy poprawnie prowadzonej franczycie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy.
Rozmawiał Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


